    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: klimatyzacja, koszty
    Date: Fri, 2 Apr 2010 16:08:22 +0200

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:24tbr5le43h3t45pk74h69vrpldel0n0sa@4ax.com...
    > zastanawiamy sie nad ew. zrobieniem w przyszlosci klimatyzacji tak,
    > zeby to duze pudlo z wentylatorem zawiesić nad dachem na kominie.
    > klmatyzowane bylyby 3 pokoje na pietrze.
    >
    > jaki to moze byc koszt - oczywiscie orientacyjnie?
    >
    > no i raczej "od reki" nie bedziemy mieli kasy, bo wpierw trzeba
    > wykonczyc mieszkanie, wiec pytanie co teraz trzeba przygotowac w
    > scianach, zeby pozniej juz nie pruc scian, tylko zalozyc bezproblemowo
    > instalacje?

    To zależy. U mnie mam klimatyzowany salon (jeden agregat zewnętrzny) i
    dodatkowo dwa pokoje (drugi agregat zewnętrzny). Łączny koszt wyniósł jeśli
    dobrze pamietam coś koło 16-19 tys. zł na sprzęcie Mitsubishi.
    Co do montażu instalacji to jest trochę z tym zabawy, bo trzeba pociągnąć
    rurki miedziane, zasilenie i odpływ skroplin. I to tak by się nic nie
    uszkodziło i było drożne. Proponowałbym zatrudnić montazystów od klimy by
    przygotowali wcześniej instalację, bo tego kucia to będzie trochę, bo
    przewody są dosyć grube, szczególnie ta wiązka wychodząca na zewnątrz
    budynku.