  • Data: 2017-09-21 09:46:52
    Temat: Re: klimatyzator kupiłem :)
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 21 września 2017 09:06:15 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    rozwiązanie. Sensowne bo działa prawie bez prądu (czynnik jednak trzeba by wepchnąć
    pod dom z dachu/ogródka bo tam solary są zamocowane.

    długookresowego gromadzenia ciepła.
    da umiescic, powiedzmy ze 2 tony wody.

    > No to miales inne założenia.

    wg mnie nie dasz rady wymyśleć założeń zeby korzystniej wyszedł zbiornik energii
    parafinowy. Chyba ze założeniem będzie "ma być parafinowy, bo tak" :-)

    > Parafina dosyc dobrze izoluje sama siebie, więc niewiele dodatkowo trzeba aby
    straty ciepla nie byly wielkie.

    to raczej nieprawda -albo rozgrzewasz całą objętosc parafiny i wtedy masz pełny
    straty. Albo tylko srodek i w efekcie zamiast ocieplac styropianem ocieplasz duzo
    drozszą (i znacznie gorszą) parafiną.

    b.