    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Date: Fri, 2 Dec 2011 00:03:14 -0800 (PST)

    > Tylko ze te suszone i pakowane to kosztuja tyle ze juz naprawde chyba
    > tym gazem jest taniej ogrzewac :)
    >
    > To jak z drewnem w kominku - jak pojedziesz do nadlesnictwa i kupisz
    > belki 1,2m do pociecia i porabania to wyjdzie tanio - narobisz sie jak
    > wol. A jak sobie zamowisz gotowe pociete, porabane i jeszcze wysuszone
    > - to sie nic nie narobisz ale za metr zaplacisz nie 70, a 200 pln :)
    > Ot komfort nierobienia kosztuje.

    U mnie w nadleśnictwie drewno (brzoza) kosztuje 124zł za MP. Drewno o
    długości 2,4m ...

    Nie kupiłem bo nie mam transportu ani chęci tego cięcia i łupania ...
    Zapewne do sporadycznego palenia kupię brykiet albo niestety droższe
    ale pocięte drewno ...

    Ja za swój ekogroszek (syberyjski) płaciłem chyba 740zł za tonę luzem.
    Dodatkowo chyba 50zł za worki no trochę czasu zajęło mi jego
    pakowanie. Kupiłem worki przewiewne (plecionka) co było złym
    pomysłem , bo mimo że są super przewiewne i ekogroszek cudownie się
    wysuszył to niestety mocno się sypie z nich i brudzi ...
    nastepnym razem już kupię worki foliowe i zrobię jakieś dziurki aby
    wilgoć miała jak wyparować ...

    Co do gazu ...

    Mam znajomego który niedaleko mnie mieszka ma gaz (ziemny). Dom ma 3
    letni (150m2) , ocieplony styropianem 12 albo 15cm , dach (20 albo 25
    cm wełny) + rekuperator i z tego co się pytałem to jego największy
    rachunek za gaz miesieczny był w tamtym roku w zimę wyniósł 1200zł !
    (za miesiąc) a tak średnio 300-800zł miesiecznie ...
    W lato niżej bo poniżej 100zł ...

    Szczerze mówiąc tak tanio to nie jest ...
    Fakt komfort ale mimo nowego budownictwa + rekuperator rachunki za gaz
    nie są oszałamiająco niskie ...
    No chyba że ktoś się "hartuje" i ma w domu 16-18 stopni (bo niby
    lubi) , a dużo posiadaczy gazu właśnie się hartuje ;)