  • Date: Mon, 05 Dec 2011 13:18:02 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kolejna zla wiadomosc dla gazowników
    <jb85c5$q31$1@inews.gazeta.pl> <4ed8938f$1@news.home.net.pl>
    <jba4us$aib$1@inews.gazeta.pl> <4ed8acd4$1@news.home.net.pl>
    <4ed8b14b$0$5805$65785112@news.neostrada.pl>
    <jbadok$bdn$1@inews.gazeta.pl>
    <4ed8c11d$0$5818$65785112@news.neostrada.pl>
    <jbagl8$k2o$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@o...googlegroups.com>
    <4ed8d421$0$8444$65785112@news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <4edc7a19$0$5820$65785112@news.neostrada.pl>
    <4edc7bbd$1@news.home.net.pl>
    <4edc88e4$0$5802$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 05.12.2011 10:03, 4CX250 pisze:

    > W lecie ekonomia utrzymywania paleniska w ekogroszku jest bardzo
    > wątpliwa wobec czego większość ma w zbiorniku grzałkę elektryczną na tę
    > okoliczność.

    Jak ostatnio (no, jakieś 7 lat temu ;) ) pytałem w ZE w Warszawie, to mi
    powiedzieli, że zmianę taryfy 2x w roku gratis oferują.

    Ale wszystko zależy od bilansu energetycznego.

    Inna sprawa że w lecie grzałka do CWU niepotrzebna - wystarczy kolektor
    słoneczny zrobiony chociażby ze starych kaloryferów.

    > Czy problem ten nie dotyczy także urządzeń grzewczych elektrycznych?
    > Mieszkając w bloku przez okres 12 lat dwa razy wymieniałem bojler oraz
    > kilka razy grzałkę elektryczną i raz termostat. Wspomnę też że
    > instalacja była aluminiowa i poszła z dymem i musiałem zrobić ekstra
    > zuleitung od bezpiecznika do łazienki.

    Urządzenia elektryczne są dużo tańsze, a przyłącze elektryczne tak czy
    inaczej musisz mieć. Przy instalacji gazowej dochodzi kolejna rura,
    kolejne badania, kolejne ryzyko, kolejne koszta.

    Co do awaryjności, to u moich rodziców jest 2-funkcyjny piec gazowy
    (Junkers) i dość regularnie coś pada (a to pompa, a to zawór, a to
    czujnik). Generalnie po 5 latach co najmniej raz w roku trzeba fachowca
    wołać.

    Co gorsza przy braku prądu nie działa w ogóle i jest bardzo wybredny
    jeśli chodzi o źródło prądu - nie toleruje zwykłych UPSów i generatorów
    (przypuszczam, że to celowe działanie producenta). W przeciwieństwie do
    mojego bojlera, który bez marudzenia łyka wszystko ;)

    Zobaczymy jak u mnie będzie z awaryjnością - póki co tylko anodę
    wymieniłem (po w sumie 3 latach od pierwszego zalania).