  • Data: 2011-12-07 09:24:20
    Temat: Re: kolejna zla wiadomosc dla gazowników
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wg. kalkulatora PGE przy 100kWh miesi cznie wystarczy nieco ponad 40%
    > zu ycia w ta szej taryfie, eby wyj na "zero".

    Ja chyba zrezygnuję z drugiej taryfy , bo jak zacząłem sobie liczyć
    wyszło mi że chyba zaoszczędziłem 9zł w ciągu 2 miesięcy , a mam
    "tani" prąd od 22-6.00 , 13-15.00 i cały weekend i robimy prania tylko
    w tanich godzinach (głownie weekend) , to samo zmywarka ...
    Jednak piekarnik/płyta indukcyjna i wiele innych urzadzeń działa także
    w drogiej taryfie , bo nie ma szansy aby korzystać tylko z taniej
    taryfy ...

    Zyski z taniego prądu są tracone na drogiej taryfie ...

    Mój rachunek za 4 miesięce : (14.07.2011 - 15.11.2011).

    W sierpniu cały miesiąc działał bojler na II-taryfie , w lipcu też
    korzystałem z bojlera.

    Zużycie:

    taryfa droga: 184 kWh x 0,519 zł
    taryfa tania: 252 kWh x 0,2658 zł

    Razem: około 248zł

    W taryfie zwykłej całodobowej wyszło mi 258zł ...

    Nie wiem czy to dokładne wyliczenia bo wzięte z ich kalkulatora , a w
    nim nie widać ile przy normalnej taryfie ile wynosi opłata za
    przesył ...
    Ale w normalny 1kwh w G11 wynosi 0,2685 (bez przesyłu , netto) a w
    G12W (ta co mam) 0,325 (I taryfa) i 0,2158 (II taryfa)

    Zobaczę jak będzie dalej ale zapewne wrócę do zwykłej taryfy , bo
    szkoda się meczyć dla takich "zysków" a sądze że obecnie już takich
    "zysków" nie będzie bo bojler nie działa na prąd już ...