eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekosiarka spalinowa - traktorek - czy kosiarka listowa › Re: kosiarka spalinowa - traktorek - czy kosiarka listowa - a może OWCA ?
  • Data: 2018-08-08 16:01:19
    Temat: Re: kosiarka spalinowa - traktorek - czy kosiarka listowa - a może OWCA ?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 08 Aug 2018 15:34:31 +0200, Marek wrote:
    > No właśnie, z tego co wcześniej opisywałeś odniosłem wrażenie, że te
    > owce nie są zbyt socjalizowane z człowiekiem i są raczej elementem
    > przyrody do oglądania z daleka a nie jakieś integracji (poza
    > karmieniem). Znajomy mieszka ze świnią (prawdziwą, nie człowiekiem),
    > świnia korzysta z wszelkich ugód (tapczan, łóżko) na równi z innymi
    > domownikami i przyznaję, że mi to imponuje.
    > Czy te owce w podobny sposób dają się zintegrować czy coś raczej nie?

    Nie sądzę. Wrodzona nieufność jest raczej nie do przeskoczenia. No chyba
    żeby jakąś dwudniową sierotę zaadoptować której zmarła mama i karmić z
    butelki przez pół roku, trzymając ją w mieszkaniu, to może... nigdy nie
    próbowałem takich cudów. Wydaje mi się to jednak wbrew naturze.

    Owce Soay są elementem przyrody do oglądania z daleka, to się zgadza.
    Postrzegam je jak lokatorów. Sukcesem jest jeśli owca zgodzi się jeść z
    ręki. Niemniej mimo tego stadko chętnie podchodzi pod dom, i spędza tu
    więcej czasu niż gdziekolwiek indziej, pod warunkiem że im nikt nie
    przeszkadza. Może chodzi o "socjalizację z daleka", a może liczą że w
    razie napadu jakiejś bestii, ta połakomi się w pierwszej kolejności na
    łyse małpy które są tak strasznie powolne i niezdarne. Albo po prostu
    wiedzą że jak będą w pobliżu to prędzej czy później dostaną jakiegoś
    obierka lub inny smakołyk. Nie wiem, mogę tylko zgadywać, mój owczy nie
    jest jeszcze na tyle dobry bym był w stanie dopytać o takie niuanse.

    Mateusz