  • Data: 2011-07-10 17:10:44
    Temat: Re: kosztorys
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Bartek napisał:

    Mój szwagier ma dom 140m2 i za okna Avante z roletami w kolorze
    > złoty dąb (tylko z zewnątrz) zapłacił ok. 35 tys.
    > Ja mam 180m2 i za okna białe kommerling z roletami zapłaciłem 23 tys.
    > zł. Rolety kosztowały ok. 9 tys.
    > Masz więc szanse :)

    Ja kupiłem w sumie 18 okien w tym jedne duże trzysegmentowe drzwi
    tarasowe chyba 230 x 270 i czworo drzwi balkonowych, poza tym różnej
    wielkości - jak tam wyszło z pomiarów otworów okiennych i za to
    zapłaciłem coś ok 12 tys z parapetami wewnętrznymi i montażem.
    Okna całe białe na profilach veka - pięciokomorowe, dwuszybowe.

    > Najtańsze drzwi drewniane 220x100cm jakie znalazłem, kosztowały mnie
    > 1800zł. 2 zamki, jeden z listwą, wkładka termiczna i szyba.

    Moja brama - segmentowa ocieplana od Wiśniowskiego - kosztowała coś
    chyba 2200, a drzwi zewnętrzne - stalowe ocieplane - po 2000.

    > No niebardzo... ma jakieś tapety za 600zł/m2 czy gresy za 350zł/m2...
    > ale to tylko parę pomieszczeń.
    > Jedno jest pewne - nie oglądał każdej złotówki z dwóch stron tak jak ja ;)

    No i o to chodzi...
    Jak ma się spory zapas w budżecie, to można sobie wydziwiać, ale jak ten
    budżet jest dość ciasny, to niestety nie da się... :-)

    Można zrobić sobie kuchnię za 30 i 50 tys, ale da się zrobić przyzwoitą
    za 5 - 7 tys.
    To samo z łazienkami...
    Można wykończyć każdą w kwocie 25 tys, a można i po 3... :-)

    Wykończeniówka to sprawa baaardzo nieobliczalna, bo każdy ma inny gust i
    inne oczekiwania co do tzw. standardów, a tu na rynku oferta bardzo
    bogata i... o zgrozo ! można praktycznie ten sam żyrandol kupić w cenie
    1000 zł i 100 zł... Wszystko zależy od tego jak człowiek da się okręcić
    przez sprzedawcę :-))).

    Słusznie ktoś zauważył, że na wykończeniówce praktycznie górnej granicy
    kosztu nie ma...

    pozdrawiam
    Robert G