eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekoszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
  • Data: 2012-04-10 19:45:29
    Temat: Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 8 kwietnia 2012 15:03:55 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Jakaś ustawa? ;->

    Nie - zycie.

    > Ja się pytałem, kiedy zaczęli grzać mają już swoje lata i potrzebują
    > minimum 21C, a i samo ocieplenie domu nie jest).

    Wiec ja pisze - zaczalem grzac 1-go. Do 18-tego spalilem drewna za 20 pln, wiec
    jakbym juz mial pompe to policz nawet 30 pln.

    > A, czyli jeszcze kominkiem dogrzewasz?

    Tak. Cale 3 razy go w sezonie odpalilem - w tym czasie srednia 35kWh / dobe spadla do
    25kWh / dobe - niech Ci bedzie, dolicz nastepne 30 pln :)

    > Osobliwe.... O tej porze ludzie z reguły są w pracy - więc znowu mamy
    > nietypową sytuację, dzięki której tobie może się coś bardziej opłacać
    > niż "przeciętnemu Kowalskiemu"

    A czemu mnie chcesz porownywac do przecietnego Kowalskiego ? Ja jestem ja i system
    ogrzewania mam taki jaki chcialem i dopasowany do moich wymagan i potrzeb.

    > Powiedzmy, że zaufam wyliczeniom kogoś, kto pisze "se" zamiast sobie...

    Nie musisz ufac - napisalem wyraznie zebys se policzyl - to pare sekund pracy - kazde
    pomieszczenie jest opisane.

    > Tylko teraz weź pod uwagę, że u moich rodziców jest jeszcze
    > "zeszłowieczne" ocieplenie (gazobeton i 10cm styropianu, 15cm wełny w
    > dachu).

    Zeszlowieczne to ma moja ciotka bo ma 0cm styropianu, 0cm welny w dachu i 0cm
    styropianu na podlodze. 10cm styro i 15cm welny to jeszcze 5 lat temu tutaj na grupie
    by cie zjechali zes glupi i wystarczy polowa tego :D

    > Gwarancja określa, ile producent gwarantuje bezawaryjnej pracy. Wszystko

    A ja glupi myslalem ze gwarancja okresla w jakim czasie urzadzenie bedzie bezplatnie
    naprawiane w przypadku wystapienia awarii.

    > powyżej to loteria, czyli równie dobrze można liczyć, że trafią
    > "szóstkę" i koszta ogrzewania przestaną się liczyć :-P

    Gwarancja w dzisiejszych czasach to takze marketing - moglem kupic pompe za 30k pln
    zamiast 14k pln i miec nawet 10 lat gwarancji. Ale gwarancja nie gwarantuje
    bezawaryjnej pracy. Gwarantuje bezplatne naprawy w trakcie jej trwania.

    > Na oświetlenie wiele prądu obecnie nie potrzeba.

    A dostaniesz wogole pozwolenie na budowe bez warunkow na prad ? Bo u mnie bylo to
    jednym z wazniejszych wymogow.

    > U mnie np. na _pełną_ wewnętrzną iluminację + router + odbiornik
    > radiowego internetu + UPS do tego wszystkiego potrzebuję 180W.

    Moja plazma wiecej zuzywa.

    > A ja zakładam, że każdy ma gaz.

    To bardzo zle zakladasz. Bo prad kazdy nowobudowany dom MUSI miec, a gazu nie.

    > A tu w okolicy gaz mają wszyscy, co chcieli.
    >
    > I co mi zrobisz?

    A ja nie mam. I nawet nie chcialem i nie chce miec. Po co mi 700 pln rocznych stalych
    oplat niezaleznie czy tam mieszkam czy nie, po co mi szpetny licznik w elewacji i
    rury w domu ktorych nie moge niczym przykryc. Po co mi strach ze cos sie rozszczelni
    i dom wyleci w powietrze. Po co mi dodatkowe przeglady i czyszczenie komina,
    czyszczenie wymiennika w piecyku, wymiana jakichs palnikow etc. Mam uraz po
    junkersach na blokach.

    > Tak, znam te brednie o tym, jak opalanie drewnem jest strasznie
    > pracochłonne i niewygodne. Po dwóch zimach praktyki stwierdzam, że to
    > może być problem czy też jakiś wielki wysiłek tylko dla osoby niedołężnej.

    I mimo ze cie nie lubie to nie zycze ci zebys kiedykolwiek w takim stanie byl. A
    zycie rozne scenariusze pisze.

    > Mnie bardziej męczy zmywanie (stąd myślę o zakupie zmywarki, ale to inny
    > temat).

    Zmywarke mam od trzeciego dnia kiedy wyprowadzilem sie od rodzicow. Dokladnie od dnia
    kiedy zabraklo mi czystych talerzy / szklanek i zajechalem do pierwszego marketu ja
    kupic. Z takich samych powodow mam pompe ciepla, a nie piec na wegiel, drewno czy
    cokolwiek innego. I nie chodzi tu o niedoleznosc tylko o to zeby zycia nie tracic na
    glupoty jak rabanie drewna czy wynoszenie "hasi". Dwa lata grzalem w kominku, a tak
    naprawde to piecykiem elektrycznym bo codzienny rytual rozpalania, taszczenia drewna
    i pilnowania co 4h zeby nie zgaslo (fakt mialem badziewne drewno) to nie dla mnie.

    > Och, nie takie oczywiste - są pompy ciepła dostosowane wyłącznie do
    > niskotemperaturowego ogrzewania podłogowego. A dla mnie temperatura z

    Tak? Pokaz jakie. Bo ja nie znam takich, nie znam nikogo kto taka ma (a znam
    kilkadziesiat instalacji na PC).

    > instalacji podłogowej (w okolicach 36C) jest za niska do mycia i zmywania.

    Ktora pompa ma 36stC na wyjsciu ? Moja dopiero przy 53stC wchodzi w zaprogramowany
    tryb awaryjny. A na codzien grzeje do 52stC.

    > To dorzuć jeszcze koszt gotowania, żeby dało się porównać. Masz jakąś
    > możliwość podliczenia, chociażby dobowego?

    Nie mam ale sadze ze to "groszowe" sprawy i jak je porownac do gazu to wyszloby na to
    samo.
    pozdr.

    --
    Adam