  • Data: 2013-02-12 09:58:06
    Temat: Re: krzywa grzewcza - podłogówka Junkers
    Od: "t-1" <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakieś głupie nastawy.
    Jak chcesz kontrolować temperaturę pomieszczenia gdy jej wpływ ustawiony
    jest na 0%?
    Przecież temperatura podłogi nie jest jedynym wyznacznikiem temperatury
    pomieszczenia, duży wpływ mają zmienne straty zależne od temperatury
    zewnętrznej i wentylacji.
    Ja mam tylko podłogówkę akumulującą i przepływowy kocioł elektryczny.
    Regulator reaguje na temperaturę powietrza w jednym z pomieszczeń.
    Nie mam wcale czujnika w podłodze a tylko ogranicznik temperatury na wylocie
    grzanej wody w piecu.
    A więc wpływ temperatury pomieszczenia na układ regulacji bliski 100%
    I regulator euroster 2000 doskonale sobie radzi ze stabilizacją temperatury
    w domu, różnice są na poziomie ułamka stopnia w stanie ustalonym.
    Ponieważ grzeję na 2 taryfie to w ciągu dnia gdy kocioł nie pracuje
    temperatura w domu spada o około 1 stopień jednak jest to świadome ze
    względu na koszty energii.
    Zmieniam na większą o kilka stopni temperaturę maksymalną wody wylotowej do
    podłogi (nie więcej jednak niż do projektowego 42 stopni) gdy jest mroźno,
    aby dało się uzyskać zakładaną temperaturę pomieszczeń.

    Więc proponuję:
    Ustawić jak największy udział temperatury pomieszczenia, gdyż to ją chcesz
    stabilizować
    Reszta jest mniej istotna, chociaż nie należy przekraczać maksymalnej
    projektowej temperatury.
    Gdy nastawiona temperatura wylotowa z pieca będzie za niska lub nachylenie
    za małe, to układ nie ogrzeje domu w czasie mrozów.

    I to by było na tyle.