    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: krzywa grzewcza - podłogówka Junkers
    Date: Tue, 12 Feb 2013 13:28:10 +0100

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:c2594d7b-0799-4500-bc00-802a3f242dc4@googlegrou
    ps.com...
    W dniu wtorek, 12 lutego 2013 12:15:53 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    >nie masz w sobie ducha badacza :-)

    Byly jakies tam proby wczesniej. Pisalem o prze grzewaniu, ale prawde mowiac
    nie bardzo mi sie chce. Zmiany beda widoczne dopiero za dwa dni i tez wyniki
    nie beda reprezentatywne, bo warunki na dworzu moga byc stabilne. Chodzi
    dobrze to niech chodzi.

    > czekaj, czekaj - czy ty regulujesz jakos strefowo pomieszczenia? Bo
    > zrozumiałem ze nie. No to teraz też powinienes miec różnice >miedzy zimnym
    > a słonecznym w zależnosci od słonca czy kominka.

    Chyba za bardzo skrocilem.
    Chdzi o to, ze nie ma reprezentatywnego pomieszczenia. Dwa narozne pokoje
    maja duze okna i sa od poludnia z oknami na wschod, poludnie i zachod. Te
    duze okna powoduja w tak malych pomieszczeniach duze straty. Kiedy jest duzy
    mroz to przy oknach jest najchlodniej. Zeby je dogrzac to czujnik temp.
    wewnetrznej musialby byc tam. Tam tez nie ma kominka, wiec jego wplyw bylby
    zaden.
    Ale umieszczenie tam termostatu spowoduje, ze reszta domu bedzie grzana za
    bardzo. Strona poludniowa i duze okna to kolejny problem ze sloncem. W
    sloneczny dzien te pomieszczenia nagrzeja sie najszybciej i wylaczy sie
    kociol, ale w pozostalej czesci domu zrobi sie znacznie chlodniej.
    Umieszczenie termostatu w innej czesci spowoduje, sytuacje odwrotna. Te dwa
    pomieszczenia beda ciagle niedogrzane. Problem wiec rozwiazuje po pierwsze
    gesta petla podlogowki i wlasciwe dobranie krzywej grzewczej.

    Pozdro.. TK