    From: "e-kran" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Date: Wed, 21 Jan 2009 10:37:33 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    Jest mniej więcej tak jak mi się wydawało. Wszystko jest kwestią sterownika i
    możiwości jego ustawienia. Np. Buderus RC-35 daje mi 2 możliwości:

    1. Temp. zamarzania instalacji ustawiana według temperatury zewnętrznej. Jeśli
    temperatura zewnętrzna spadnie poniżej ustawionej tu wartości, to pompa będzie
    pracować przez cały czas. Jeśli temperatura jest wyższa, to pompa po
    zakończenia cyklu grzania pracuje tylko przez czas równy parametrowi "czas
    wybiegu pompy".
    2. Temp. zamarzania instalacji liczona według temperatury wewnętrznej. Tu już
    producent na sztywno ustalił, że jeśli temp. wewnątrz budynku spadnie poniżej
    5 st. to pompa pracuje przez cały czas. Jeśli wzrośnie powyżej 7 st. pompa
    działa tylko przez czas określony parametrem "czas wybiegu pompy".

    Czyli jeśli komuś pompa działa przez cały czas to znaczy, że musi odpowiednio
    ustawić sterownik. IMHO w menu ustawień serwisowych a nie w menu użytkownika.
    Jeśli sterownik nie ma takiego ustawienia to już gorzej, trzeba się z tym
    pogodzić.

    Pozdrawiam
    e-kran