  • Data: 2010-01-12 11:11:25
    Temat: Re: łazienka - ogrzewanie wody
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hihkae$ejs$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > 1. "junkers" to firma :-)
    Junkers to marka należąca do grupy Bosh. Wybór piecyka powinien być
    podyktowany ekonomiką utrzymania go w okresie pogwarancyjnym.

    > 2. roznic "cenowych" nie znam, ale ja wole jednak przeplywowy gazowy
    > podgrzewacz wody.
    > Bojler elektryczny? Byc moze, ale jak ci sie woda skonczy w bojlerze
    > elektrycznym?
    > "moi popiscy" twierdza ze woda w bojlerze elektrycznym jest wrzaca... Hmmm
    > a jak ustawie sobie na termostacie inna temperature? hehehe Grzanie do
    > wrzatku i utrzymanie wody w tejze temperaturze to tez spory wydatek
    > energetyczny.
    Jak ustawisz sobie na termostacie niższą temperaturę to będziesz mieć
    niższą -proste. Będziesz wtedy częściej grzał i jeżeli będzie ona mniejsza
    niż 50 st C grozi Ci legionella.
    Gdy zabraknie wody ciepłej? Nie wiem co trzeba robić by jednorazowo zużyć 80
    l wrzątku. Grzanie nie jest jakimś kosmicznym wydatkiem, tym bardziej że
    bojler to termos. Raz nagrzaną wodę trzyma przez długi czas a im większy
    zbiornik tym rzadziej się włącza grzałka.

    >Co z "dopuszczaniem" wody do bojlera? (kiedy zuzyje 1/2 bojlera wody? i
    "doleje
    > mi sie " polowa bojlera? Znowu grzanie od poczatku...)
    Jak się połowa wody wymieni na zimną to ją dogrzeje w krótkim czasie- to
    chyba normalne. Dla Ciebie to nie ma znaczenia bo ty nadal masz gorącą wodę.
    Woda zimna i gorąca zasadniczo się nie miesza w sposób który odczuwałbyć w
    kranie. Zimna jest u dołu zbiornika, gorąca u góry i dopuszczenie połowy
    baniaka wcale nie powoduje spadku temperatury gorącej wody o połowę tylko
    załączenie grzałki na stosunkowo krótki czas i dogrzanie dolnej warstwy
    wody.

    Mam bojler, który zastąpił u mnie ogrzewacz gazowy. Nie zamieniłbym z
    powrotem tych rozwiązań, ale
    bojler nie jest dla ludzi którzy lubią spędzać pod prysznicem jednorazowo
    dwie godziny.
    bojler nie jest dla ludzi ktry lubią długo leżeć w dużej wannie z wrzątkiem
    Nie polecałbym bojlera dla 6 osobowej rodziny

    Nie polecałbym pieca gazowego osobom które nie potrafią ocenić jego stanu
    technicznego w najprostszym tego słowa znaczeniu, tzn podejrzewając
    nieprawidłowości wezwą natychmianst fachowca.
    Nie polecałbym pieca gazowego tym którzy instalowaliby go w maleńkiej
    łazience
    Nie polecałbym pieca gazowego osobom które mają problemy z wentylacją lub
    nie dbają o jej sprawność bądź nie potrafią w najprostszy sposób ocenić jej
    stanu
    Nie polecałbym pieca gazowego osobom starszym, spedzającym z konieczności
    (niesprawność, stan zdrowia) dużo więcej czasu w łaziece (lub miejscu
    zainstalowania pieca)

    Prowadzę zakład instalacyjny. Instaluję piecyki gazowe, wielokrotnie robiłem
    pomiary instalacji gazowych po zatruciu ludzi przez piec gazowy. Kilka
    zatruć miało skutek śmiertelny. Ani razu przyczyną nie był gaz bo taką
    nieszczelność łatwo zauważyć i na jej skutek łatwiej o wybuch niż zatrucie.
    Zawsze sprawcą były spaliny i zawarty w nich CO którego ani nie widać ani
    nie czuć. To naprawdę wyjątkowo skuteczny zabójca. Przyczyna zawsze leżała w
    ludziach- wyeksploatowane piecyki, niesprawna lub brak wentylacji, szczelne
    okna i drzwi + brak nawiewników wentylacyjnych, ignorowanie zaleceń
    pokontrolnych kominiarzy itp. Sam z wyboru mam bojler. Płacę za prąd poniżej
    200 zł miesięcznie wg wskazań licznika, bez ryczałtu (rodzina 3 osobowa),
    bojler włączony na stałe, działa non-stop
    --
    Jackare