  • Data: 2009-02-02 09:29:06
    Temat: Re: max 220 vs. porotherm 30
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Lut, 09:30, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
    > Uzytkownik <a...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:c6c917bc-ca1a-49a6-8259-b4d5ec6be4f4@
    t26g2000prh.googlegroups.com...
    [...]
    > ok. Jeszcze pytanie o instalowanie kanalow do went. mechanicznej w takich
    > stosunkowo cienkich scianach. Np. dla rury spiro fi 125 to trzeba chyba wykuc
    > polowe grubosci pustaka?

    Zapomnij - nie mozesz w poziomie wykuc takiej "bruzdy" - oslabiasz
    znacznie wytrzymalosc tego pustaka :) To lepiej wymuruj caly parter o
    pustak wyzej (25cm) i o tyle obniz wszedzie sufity (podwieszane), a
    nad nimi ukryj wszystkie rury. Piony jakos bedziesz musial ukryc..

    Budujesz parterowke, czy z poddaszem ? Ja buduje z poddaszem i
    poniewaz na gorze sciane kolankowa mam bardzo niska, o taka:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1256

    To bede murowal dookola - oddalona o metr od wlasciwej scianki -
    druga, "slepa" sciane kolankowa, tak jak tu na projekcie:

    http://szyna.civ.pl/projekt/3_poddasze.jpg

    W ten sposob bede mial 1m przestrzeni na roznego rodzaju instalacje i
    beda tam m.in. rury z wentylacji mechanicznej - zarowno te z parteru
    jak i poddasza. Do wentylacji parteru przy laniu stropu porobilem
    sobie odpowiednie przepusty w kazdym pomieszczeniu na nawiewy /
    wywiewy, o takie:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1154
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1108
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1026
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1012

    Zastanow sie, czy nie zrobic podobnie - nie musisz miec 1m "slepej"
    sciany, wystarczy z pol metra, choc moze byc ciasnawo :-) Choc
    oczywiscie zalezy to od tego co planujesz na poddaszu i czy niska
    wlasciwa sciana kolankowa Ci wystarczy ;) Zmniejsza dosc mocno
    pomieszczenia, ale wszystko zalezy od projektu, kata nachylenia dachu
    i takich tam :) Bez tej slepej scianki kombinowalbym nad ulozeniem rur
    z parteru po suficie piwnic. Trzeba tylko pamietac, ze jak piwnice nie
    ogrzewane, to kanaly wypada dobrze zaizolowac, a wtedy z fi125 robi
    sie przynajmniej fi170-180:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.