    From: "Papso Smurfo" <toważy...@g...ał>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mit odzysku ciepła z wentylacji
    Date: Fri, 28 Jan 2011 20:07:17 +0100

    Órzytkownik "robertr" napisał:

    > Może tyle i wynosi zużycie powietrza przez jednego człowieka. Lecz
    > gdybyś zastępował zużyte powietrze w tym samym stopniu świeżym, to
    > stężenie CO2 w powietrzu w domu rosłoby w stopniu prowadzącym do
    > ostrego bólu głowy.
    > Wyobraź sobie kubaturę 100 m3 świeżego powietrza stężenie CO2 200 ppm.
    > Wyprodukowałeś 1 m3 powietrza o stężeniu 2 % ( 20 000 ppm). Średnio w
    > pomieszczeniu zrobiło się 400 ppm. Wymieniasz 1 m3 świeżego powietrza
    > - średnie stęzenie spada do ok. 395 ppm. Jak widać taka wymiana jest
    > do d-py!!!

    a mnie się naiwnie wydawało że jeśli do pomieszczenia dopuszczamy tyle samo
    powietsza czystego co zużywamy to poziom stężenia zanieczyszczeń pozostaje
    na tym samym niezmienionym poziomie, no ale może ja ze fsi jestem:O)
    acha, uwzględniając takiech maruduf jak ty założyłem wymianę na poziomie
    5ciokrotności zużycia, też dla ciebie za mało?:O)
    jaka wartość ciebie zadowoli i czy wpłynie to znacząco na opłacalność?:O)

    >Zakłada się że wymiana powietrza powinna wynosić co
    > najmniej 30m3/h*osobę.

    dlaczego?:O)

    > Swoją drogą to w jakim mieście uczęszczałeś na zajęcia z fizyki?

    na zajęcia fizyki uczęszczałem do szkoły na fsi, czy to mnie
    dyskredytuje?:O)