  • Data: 2011-01-29 07:14:13
    Temat: Re: mit odzysku ciepła z wentylacji
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > dlaczego?:O)

    Przykładowo dopływa 30 m3 powietrza 200ppm (faktyczne stężenie to ok
    350 ppm) CO2 i miesza się z 1 m3 powietrza wydychanego 20000 ppm
    (faktycznie 1,2 m3 i 50000 ppm - 5 %)- powstaje mieszanina o stężeniu
    ok 866 ppm (faktycznie ok 2000 ppm - 0,2 % CO2).
    Maksymalną wartość CO2 np w biurach zakłada się na poziomie 0,15 %
    Maksymalna graniczna wartość stężenia CO2 nie powinna przekraczać 0,5
    % CO2. Im masz mniejsze stężenie CO2 w pomieszczeniu tym lepiej się
    czujesz. To stężenie 0,5 % CO2 to takie, że jeszcze troche pożyjesz
    ale nie będzie Ci z tym dobrze i np jakieś głupstwa można wtedy
    pisać....
    Pozdr

    PS
    widziałem na Allegro dość sensownie wyglądające (cena) czujniki CO2 -
    sterowanie poziomem CO2 do wentylacji wydaje się być pozbawione wad -
    czy ktoś ma jakieś doświadczenie. Ja w pracy mam do czynienia z
    profesjonalnymi czujnikami CO2 i wiem że czasem bywają kłopotliwe....