  • Data: 2011-01-30 16:53:15
    Temat: Re: mit odzysku ciepła z wentylacji
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej S. <m...@c...pl> napisał(a):

    > A co ma wspólnego ogrzewanie z wentylacją bo nie rozumiem?
    >
    > MS

    Dużo ma. Bo do życia potrzebne jest odpowiedniej jakości powietrze i ciepło.
    Jak ktoś ma kasy do obrzydzenia że w ramach pozbywania się nawisu inflacyjnego
    kupuje gadżet, to może sobie zafundować zamiast tego super instalację
    wentylacyjną. Rekuperator w polskich warunkach klimatycznych to bzdura
    ekonomiczna. Na dodatek nie zapewnia komfortu. Jak by wywalić wymiennik ciepla
    to raptem są dwa wentylatory. Jeden tłoczy a drugi wyciąga. Takie rozwiązanie
    nie zapewnia praktycznie nic więcej niż niekontrolowaną i przypadkową wymianę
    powietrza w pomieszczeniach. Przy zmianach temperatury trzeba by ciągle
    ręcznie regulować żeby uzyskać w pomieszczeniach wymaganą wymianę powietrza.
    Przy inteligentnej instalacji wentylacyjnej będzie pomiar ilości usuwanego
    powietrza i samoczynna regulacja zeby utrzymywała wymagana ilośc wymian w
    zależności od konkretnego pomieszczenia na dodatek w zależności od pory dnia.
    W kuchni w nocy nie potrzeba wymieniać powietrza jeśli tylko wlgotność i
    temperatura będą właściwe. To samo w wielu innych pomieszczeniach. Taki system
    ma szansę przynieść oszczędnści i przede wszystkim komfort.