  • Data: 2017-04-21 12:29:08
    Temat: Re: monitoring - dobor kamer
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 21 Apr 2017 09:24:31 +0200, quent

    > Zaczął nagle padać grad i w ogóle gwałtowna zmiana pogody.
    > Akurat wychodziliśmy więc zacząłem opuszczać rolety zewnętrzne i stałem
    > tak patrząc jak opadają i gdy już było całkiem ciemno w salonie to nagle
    > pod sufitem ten pierun się pojawił. Pierdykło pod sufitem, taki rozbłysk
    > w powietrzu o szer. ok. 2m.
    > Na szczęście nic mi nie popaliło.

    Rzeczywiście szczęście. Jak mi za domem (15m) w drzewo pierdnął piorun, to
    mi nie tylko popaliło telefony, ale też wszsytko co było podłączone do LAN
    (i było pod prądem) -- na ścianie od strony strzału leciała skrętka po
    elewacji. Podobna sytuacja była w firmie (budynek parterowy, ogólnie mały,
    taki tunel w kształcie litery U), tylko piorun strzelił właśnie w
    "zabezpieczający" odgrom na dachu -- wtedy poleciały karty sieciowe w 20
    komputerach, ze 3 płyty główne padły całkowicie, oczywiście wszystkie HUBy
    i Switche też poleciały. Dlatego jestem mocno sceptyczny co do odgromników,
    a jak idzie większa burza, to odpinam co się da...

    > Szkoda, że nie mam w domu kamer.

    Podejrzewam, w związku z powyższym, że mogłoby niewiele z nich zostać.

    --
    Pozdor
    Myjk