    From: "Tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mury zew i nosne z czego
    Date: Sun, 10 Jan 2010 22:41:52 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Czemu podejzewasz, ze piszac pod Twoim postem mam zle intencje?
    A tak profilaktycznie na wszelki wypadek:)
    > Przecie mowimy i piszemy o murowaniu na paski a nie pelnym pokryciu
    > Wybacz nie wiedzialem, ze rozmawiamy o przerywanych spoinach. Z tresci
    > powyzej wcale to nie wynika. Kiki jednoznacznie pogrzebal ten material
    > twierdzac, ze tam wije tak czy siak.

    > Patrzac na rozklad temp. niektorych scian wyglada to podobnie jak ta blacha
    > falista. W sumie zalezy z czego ta sciana jest, ale jezeli bedzie to np.
    > pustak silikatowy, to w jego nawet jakis akceptowalny opor cieplny bym nie
    > wierzyl, a to pustak grubosci konstrukcyjnej sciany ok. 25cm. Slowem bez
    > styropianu nie da rady.
    ciach

    > Z tym co piszesz nie dyskutuje, z przyjetymi zalozeniami rowniez. Mam jednak
    > wrazenie, ze stosowane dzis grubosci styropianu jednak znaczaco roznia
    > tutejsze sciany od opisywanych przez Ciebie.
    Ano. Z tego co piszesz i nie tylko Ty, ja tez poszerzam swoje horyzonty.

    > Tornad wybacz, jestes jakis przewrazliwiony. Nikogo tu nie doluje.
    > Napisalem, ze dostalem kasete, tam jes to i tamto i tak a nie inaczej nalezy
    > to robic a nie gdybac jak powinno byc. Nic osobistego.
    >
    > Pozdro.. TK

    Nie przewrazliwiony, do tego mi daleko. Troche chcialem Cie podraznic co mi
    sie udalo ale tez nie z jakiejs zlosliwosci, za co tez przepraszam.
    Sam mam problemy i wszystko jak leci czytam, nawet Kikiego, ktory tez swoje
    racje ma.
    Mam problem z ociepleniem domu zbudowanego wg technologii hamerykanskiej
    oczywiscie, a bardzo mi zalezy na tym aby tego nie sknocic gdyz wlascicielem
    jest rodowity Cieng ciang ciu, Chinczyk, konsultant w produkcji sztucznych
    kwiatkow i etatowy pracownik ONZ.
    Zali sie, ze placi ponad 7 stow miesiecznie za olej opalowy a w domu zimno.
    Ma cienkie, 4calowe sciany i jeszcze ciensza izolacje, ktorej uzupelnienie w
    scianach byloby bardzo drogie wiec zaproponowalem mu calowy styropian od
    zewnatrz. A tu jak na zlosc styropianu ryflowanego nie moge znalesc a zwyklego
    boje sie lepic, bo mu sie plyty KG, ktorymi o dziwo, dom jest obity z
    zewnatrz, moga pognic i sie rozsypac. Na to musi przyjsc sajding czyli gonty
    cedrowe bo wszystkie chalupy tak sa obite i inspektor czy gmina nie chce
    wyrazic zgody na inny.
    Ot zagwozdka bo nie ma nawet do czego za bardzo przybijac. Jak by byla sklejka
    nie byloby problemu a zrywac plyty, nabijac sklejke, na to styropian i gonty
    to zabawa na miesiace i koszt, ktorego nie zaakceptuje. Ale jakos musze to
    rozwiazac.
    Pzdr.
    Tornad