    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mury zew i nosne z czego
    Date: Wed, 13 Jan 2010 21:55:18 +0100

    news:hiih9c$moa$1@news.interia.pl...

    > Twoja taryfa W2 oplaca sie pewnie przy stosunkowo krotkim czasie
    > korzystania.

    Cennik jest tak ułożony że próg opłacalności między taryfą W2 a W3 występuje
    gdzieś w okolicach 1600m3/rok. Niestety ale powyżej 1200m3/rok trafisz już
    do W3. Więc wszyscy co mają zużycie pomiędzy 1200-1500m3/rok są robieni w
    trąbę przez gaziarzy na wysokich kosztach stałych dopiero powyżej 1500m3
    można mówić o tym że w W3 cena za gaz jest niższa niż w W2.

    > Tak wiem. Odnioslem sie tylko do dawniejszych tekstow twierdzacych, ze jak
    > juz 15cm styropianu na scianie to 30cm bardziej sie oplaci.

    No ale ja nie głosiłem takich radykalnych poglądów. Gdzieś napisałem że jak
    już, to dawać te 15cm jakie są teraz trendy.
    To jest tak. Póki zima jest w miare ciepła to jest OK. Ale jak nam jakiś
    miesiąc dupę przymrozi i wyskoczy z temperaturami po -20stC noc w noc tak
    jak to miało miejsce w styczniu 2009 to już się głupio robi na widok
    rachunku za ogrzewanie za taki miesiąc.

    > O to chodzi ze nie koniecznie. Zeby przewiewal mur jednowarstwowy to musi
    > miec niepelne spoiny, a tego raczej tak sie nie robi, na pewno tak sie nie
    > robi.

    Elektryk zdemoluje, hydraulik dołozy.

    > Za to przypadkow zle wykonanej izolacji ze styropianu jest masa. Nie
    > zamkniete od spodu ocieplenie i wiatr penetruje cala sciane nie rzadko
    > wiejac wiatrem. To przyklad, ze kazda, nawet wzglednie najbardziej
    > debiloodporne technologie mozna zepsuc.

    Wystarczy że masz tępego bolka z wiertarka który z nadmiarem siły wiercąc
    przez styropian pod kołki do styropianu zdemoluje komory w pustakach co
    drugą dziurę i jeszcze wjedzie wiertłem za głęboko niz to jest potrzebne.
    Dlatego ja mam kołki tylko w pierwszej od dołu warstwie oraz wokół okien i
    drzwi.
    Jak ocieplali u mnie to widziałem że każda płyta nie była na placki lecz
    dookoła równo smarowana po obrzeżach oraz kilka placków po srodku płyty. W
    ten sposób nie ma mowy o podwiewaniu.

    Marek