    From: "tarnus" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: musze przedluzyc kabel
    Date: Mon, 6 Dec 2010 11:26:20 +0100

    news:idibgd$fb1$1@news.onet.pl...
    > Wady:
    > -w peszelach przewody będą sie bardziej grzały, tynk zawsze troche energi
    > odbiera

    Co ty nie powiesz. A ja myślałem że od unikania grzania się przewodów a więc
    strat to są odpowiednio dobrane przekroje.

    > -dodatkowy, niepotrzebny koszt.

    To nie jest wada eksploatacyjna.

    > Sytuacje ze trzeba wymieniac cały przewód sa na prawdę sporadyczne i bez
    > sensu jest robic instalacje w peszelach "na wszelki wypadek".
    Taaa.. Dzieciak chciał powiesić model na ścianie i wiertarką wjechał mi w
    peszel.
    Ale to i tak nie częste sytuacje. Taka instalacja daje możliwość
    dociągnięcia jakiegos przewodu o którymś się zapomniało
    albo np, gdy coś trzeba zmienić/dołożyć.

    > W sumie nie spotkałem sie ostatnio z sytuacją aby gdziekolwiek w domu
    > jednorodzinnym ktoś miał instalacje w peszeleach w tynkach.
    Zaoszczędzone 500zł. Też mi co.

    >W praktyce nawet jak zajdzie konieczność wymiany uszkodzonego przewodu to
    >okaże się że wciągniecie nowego do peszela jest niemożliwe i bez kuci sie
    >nie obejdzie.

    Fakt. Jeżeli się łajza za to weźmie to nie wciągnie nowego.
    Wyciągasz uszkodzony przewód. Jeżeli jest cały to zanim go wyciągniesz
    podpinasz do niego odcinek nowego. Wyciągając stary wciągasz od razu nowy
    przewód. Jeżeli przewód jest urwany to wyciagasz z obu stron jego kawałki,
    pod dowolny sprawny przewód podpinasz nowe dwa odcinki i wciągasz nie
    zapominając o tym co pisał Płaszczyca czyli smarowaniu.

    Marek