    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Apr 2020 04:44:24 -0700 (PDT)
    <a...@n...neostrada.pl>
    Subject: Re: najcieńsza rurka do karanu
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 kwietnia 2020 13:22:18 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > A jakiej marki one są bo nawet nie wnikalem w to, jakieś markowe?

    I Termet i Termagen akurat montują bardzo dobre pompy wilo
    Dyskusja rozbija się o ten fragment:
    "Że niby co? Że jest pompa Wilo Yonos Para OTMSL15/7 (i tu najciekawsze)
    Made by Wilo Intec? a w ACV Kompakt czy też w Thermagen jest pompa Wilo
    Yonos Para ST15/7 produkcji Wilo Intec? Niby parametry takie same, ale .....

    Chodzi Ci o tę małą, subtelną różnicę, że w Termecie montowane są pompy,
    które "KTOŚ" produkuje dla Wilo, a w ACV i Thermagenie pompy produkowane
    przez Wilo?"

    użytkownik twierdzi ze Wilo w Termecie to jest inne Wilo niż w Thermagenie
    Pogrzebałem w necie i znalazłem pompy od Termeta i Thermagena i z tabliczek
    znamionowych tych pomp wynika że to co użytkownik pisał a ja wyżej zacytowałem jest
    delikatnie mówiąc nieprawdą
    I żeby nie było:
    Nie twierdze ze termagen jest lepszy czy gorszy od termeta bo nie miałem okazji
    użytkować Hermanna nigdy
    Prostuję tutaj tylko pewne fakty które głównie użytkownik podaje
    użytkownik z kolei nigdy zapewne z Termetem nie miał do czynienia bo pisząc o tych
    kotłach praktycznie cytuje jedną opinię z ceneo
    Jesienią pytałem o kocioł dla mnie, użytkownik proponował Thermagena i nawet
    rozważałem zakup ale nie kupiłem bo:
    -cena prawie dwa razy wyższa jak Termeta
    -najbliższych dwóch serwisantów to min 50km do mnie mają inni jeszcze dalej
    Lokalny bardzo doświadczony instalator doradził mi i później zamontował Termeta
    Serwisantów do tego kotła mam kilku w promieniu kilku km. Cześci zamienne tez bez
    problemu od ręki dostanę.
    Rozebrałem ten kocioł w trakcie montażu i widzę że ma bardzo prosta konstrukcję i ew
    wymiana czegokolwiek nie będzie skomplikowana.
    I oczywiście nie mam złudzeń ze mi 20lat posłuży.
    Ale przy cenie poniżej 3tys zł wymiana kotła nawet co 5-10lat jest akceptowalna.
    Zarówno instalator co mi kocioł montował jak i serwisant co go uruchmiał oraz
    sprzedawca w sklepie nic negatywnego o tych kotłach nie mówili
    Może takie lokalne warunki u nas ale jak dopytywałem się w sklepach i u znajomych
    instalatorów o kocioł dla mnie to własnie wszyscy Termeta polecali.
    Pożyjemy zobaczymy.
    Póki co mam go za pół ceny bo 35%(albo 30% nie pamiętam dokładnie) kosztów wymiany
    śmieciucha na gazowy zwróciła gmina i 18 % z czystego powietrza zwrotu.
    Teoretycznie jeszcze pozostałe % kosztów mogę przy rozliczeniu PIT uwzględnić ale mam
    na to 3 lata bodajże