  • Data: 2010-01-29 07:25:37
    Temat: Re: nietypowy dwuspadowy dach
    Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:354f.000000d2.4b622726@newsgate.onet.pl...
    > To jest chyba domek letniskowy i "hamerykanski" projekt zatem budowany w
    > technologii szkieletowej.

    Podoba mi się bardzo ten dom. Na wlasne potrzeby właśnie nanoszę go sobie w
    programie 3D.
    Oczywiście ściany zrobie 2W (24+15) jak na Polskie warunki przystało.
    Dach i ogólnie całość oddam potem architektowi, który ma mi to jakby
    "odtwórczo zaprojektować".

    > Niezaleznie od tego musisz byc przygotowany aby ten dach zrobic z drewna,
    > tarcicy o standardowej grubosci dech rownej 1.5 cala.

    No tak więźba z drewna, czyli standardowo tak? Chyba, że czegoś nie rozumiem

    > Bardzo prawdopodobne jest rowniez to, ze strop musi byc rowniez wykonany
    > jako
    > drewniany; te belki stropowe beda pelnic role wiazara dolnego spinajacego
    > krokwie.

    Strop drewniany - ok, pasuje mi to. Taniej niż żelbetonowy a na górze nikt
    nie będzie mieszkał.

    > Moja obawe budzi tylko jego wytrzymalosc na huraganowy wiatr, ktory raz na
    > 10
    > lat ale moze sie pojawic i ten daszek pokryty blacha czy gontem
    > bitumicznym
    > moze pofrunac.

    Znów nie bardzo rozumiem...
    Mieszkam właśnie na 2 poziomowym poddaszu, który także ma dach i strop
    drewniany, dach kryty blachą. Czli mój dach też może pofrunąć? ;-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info