eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanienowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
  • Data: 2012-08-30 10:03:01
    Temat: Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > gminy kopiują te plany od siebie i 90% ma to samo wpisane, komuś kto chce
    > cos innego zbudować pozostają tereny bez planu i żmudne kopanie sie z
    > uzyskaniem warunkó zabudowy.

    Przeczytałem kilkadziesiąt planów szukając działki dla siebie i mało co się
    powtarzało. Większość narzucała tylko maksymalne rozmiary i rodzaj
    (mieszkaniowy czy usługowy), niektóre linię zabudowy, niektóre zakaz
    ogrzewania paliwami stałymi, niektóre zakaz betonowych ogrodzeń, niektóre
    kształt budynku, niektóre rodzaj dachu, a niektóre były tak precyzyjne, że
    np. nakazywały konkretnie ceramiczną dachówkę i dokładny kąt nachylenia
    dachu i kolor elewacji. Wybór różnych planów jest ogromny, a szukałem tylko
    w promieniu 25km od miejsca pracy.

    > realy... i ty w to wierzysz?

    To nie kwestia wiary, ale praktyki.

    > to spróbujcie obywatelsko coś zmienić w tych planach...

    Zmieniliśmy np. przebieg drogi dojazdowej do autostrady i to dwa razy :-) A
    niedawno były "konsultacje społeczne" w sprawie obwodnicy kilku wiosek.
    Zgadnij ile osób przyszło? 4 więc bez problemu udało nam się przegłosować
    taki przebieg jaki nam odpowiadał i już został uchwalony przez gminę.
    Właśnie powstaje projekt budowlany. Pewnie za kilka miesięcy gdy ruszy
    budowa to się obudzi kilku krzykaczy co nie rozumieją na czym polega
    samorządowość i demokracja.

    Pozdrawiam
    Ergie