    From: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: noze kuchenne - roznice
    Date: Tue, 02 Jun 2009 14:37:34 +0200

    Ikselka pisze:

    > Na kilkanaście posiadanych różnego autoramentu i maści noży używam
    > jednego-dwu. I tyle. Reszta tylko leży. Trafić na dobry nóż to sztuka. Przy
    > czym z doświadczenia już wiem, ze te dobre wcale nie ukrywają się między
    > najdroższymi. te najdroższe mają, owszem, design, dużo stali, jakieś tam
    > pseudoudogodnienia, które to rzezcy w sumie tylko przeszkadzają. Nóż ma być
    > prosty, tani, lekki i ostry, no i nie tępiący się w zmywarce. Te warunki
    > spełniają jedyne dwa, wcale nie drogie, noże - reszta tylko kasę pochłonęła
    > i leży.

    o widzisz
    ja mam troche inne targety, bo nóż powinien być ciężki (no bez przesady,
    ale nie może być lekki jak drewniana łopatka do masła
    no i porządnego noża nie myje się w zmywarce ;) (chociaż ja tam
    wszystkie myje, ale to dlatego, że nie są porządne, tylko średnie - co
    oczywiście ma wpływ na ostrość (ostrzone raz na 1-2 tyg, bo nie ma nic
    gorszego w kuchni niż chociaż przytępiony lekko nóż;) - tego zdania co
    prawda nie podziela moja matula, która to po wizycie u mnie lub po mojej
    wizycie u niej ma pokaleczone palce...po prostu nie przyzwyczajona do
    ostrych noży i że nóź tak łatwo może ciąć)

    a. najprostszy test na ostrość noża :
    wziąć kartkę papieru (takiego od drukarki na ten przyklad) i trzymając
    ją za róg w powietrzu jednym ciachnięciem przeciąc ją
    jak przetnie całość (wiadomo, pod jakims tam katem), bez żadnych
    poszarpań i pogięć kartki - znaczy że nóż jest ostry ;)