    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    Date: Wed, 20 Dec 2023 21:16:23 +0100

    dn. 20.12.2023 o 09:53, Myjk napisał:

    > Z takim spalaniem to wniosek taki że jeździsz jak kapelusz.
    > Zacząłbyś jeździć normalnie, to byś miał większe straty.

    Czy wniosek ma tu być taki, że elektryki są tylko dla piratów drogowych?

    > Moja żona też niby wykręca spalanie 5.5 (nie używając klimatyzacji bo
    > jej szkoda paliwa) -- gdy ja tym gruzem spalinowym (oczywiście z
    > klimą, bo nie widzę powodu aby z zaparowanymi szybami jechać) jadę
    > tak jak moim Outlanderem na prądzie, to mam spalanie 8.5/100.

    Zacząłbyś jeździć normalnie, to byś miał mniejsze spalanie.

    > Używasz klimy w zimie czy nie potrzeba?

    W Logance nie mam klimatyzacji. W Dusterze jest, bo nie dało się kupić
    bez, ale przez ostatnie 7 lat odpalona została bodaj 3 razy. Po mojemu
    to zupełnie niepotrzebny wynalazek.

    > Teza tak samo prawdziwa jak posiadanie osobowego spaliniaka na 90% a w
    > garażu musi być jednak samochód dostawczy bo może się trafić gabaryt
    > do przewiezienia.

    Kwestia oszacowania potrzeby. Gdybym co 10 wyjazdów musiał przewieźć
    jakieś meble czy tarcicę z tartaku, to bez wątpienia miałbym samochód
    dostawczy. Ale nie mam takich potrzeb, więc wystarczy mi przyczepka
    którą podpinam do Dustera kilka razy na rok.

    Co innego "wyjazd w trasę na odległość ponad 100 km od domu" czy też
    "potrzeba przejechania 200 km w jeden dzień". To zdarza mi się
    regularnie, dlatego elektryk jako jedyny samochód w ogóle nie wchodzi w
    grę. Jako drugi to owszem, mógłby, ale póki co nie znalazłem żadnego
    który spełniałby moje pozostałe wymogi. Widocznie jeszcze za wcześnie.

    Mateusz