  • Data: 2023-12-21 10:06:21
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. 20.12.2023 o 23:15, Myjk napisał:

    > No, ale kilka razy na rok nie możesz zaplanować jazdy. Bo NIEEEE!

    O to właśnie chodzi, że (w moim przypadku) trasa 200 km zdarza się
    częściej, niż kilka razy do roku - dlatego Twoja wcześniejsza analogia
    z dostawczakiem jest słaba. Gdyby to było "kilka razy na rok" to temat
    faktycznie byłby mniejszej wagi.

    > I co ci niby przeszkadza przejechać w jeden dzień 100-200km
    > elektrykiem, który ma zasięg 300-400km?

    W wątku była mowa o zasięgach spadających (zimą) poniżej 200 km, i do
    tego się odnosiłem. Jak potrzebuję pojechać na lotnisko albo na jakieś
    specjalne zakupy lub weekendowy wypad rodzinny do dużego miasta, to mam
    najmniej 130 km do pokonania w każdą stronę. Przy benzynie/ropie w ogóle
    nie myślę o tankowaniu, a nawet gdybym musiał to po drodze mijam co
    najmniej kilka stacji. Ładowarek dla elektryków nie zauważyłem. Może
    są, ale trzeba by ich poszukać i stosownie rozplanować trasę, no i
    przede wszystkim czymś zająć (się lub rodzinę), kiedy samochód się
    ładuje. To wszystko dodatkowa logistyka, której przy spaliniaku
    zwyczajnie nie ma. Jak kto pasjonuje się EV to jasne, wszystko się da -
    tak samo jak są jeszcze kluby pasjonatów 126p którzy potrafią objechać
    maluchem Europę. Ja żadnym pasjonatem nie jestem, od auta oczekuję
    tylko aby było bezproblemowe, pojemne i tanie.

    Od parunastu lat rozglądam się za EV, tj. za każdym razem kiedy planuję
    zmienić któreś z wozideł. Z czasem jest zdecydowanie coraz lepiej, ale
    na dziś EV nadal nie dorównuje termicznym pojazdom ani pod względem
    praktycznym, ani cenowym. Piszę to naturalnie z mojej wyłącznej
    perspektywy bo nie wykluczam, że u kogoś innego potrzeby są inne i EV
    już dziś jest najlepszym wyborem. Ale jak patrzę na obecną ofertę EV to
    nadal nie widzę niczego, co mogłoby zastąpić którekolwiek z moich aut.

    Mateusz