    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: obliczenia rekuperatora :)
    Date: Tue, 18 Jan 2011 13:39:40 +0000 (UTC)

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > To bardzo ciekawe co mowisz. Znajdz ten artykul i pokaz, bo nie
    > wierze. Moj ma w sterowniku nawet specjalna opcje ktora utrzymuje
    > rownowage nawiewu/wywiewu (niezaleznie od oporow w kanalach i stopnia
    > zabrudzenia filtrow). Mozesz ustawic rownowage, mozesz ustawic nad/pod
    > cisnienie etc. Jezeli bys wypompowywal dwa razy wiecej niz nawiewal to
    > w domu powstaloby olbrzymie podcisnienie. To nie bylaby wentylacja
    > ZROWNOWAZONA, a do takiej sie dazy. Jakies glupoty znowu wyczytales i
    > mamisz.

    > Rotfl.. I w domu rozrywa domownikom glowy z podcisnienia ;)

> [...]
    gfx/79dd215962ce4dd0cb8aa38
> [...]
    > przy 350m3/h - spada do ok 70%. Dlaczego? Zastanow sie. Moze dlatego
    > ze powietrze wolniej przelatuje przez wymiennik wiec na dlugosci
    > wymiennika zdarzy wymienic wiecej ciepla niz przelatujac szybciej ?
    >
    > http://www.wojwent.pl/index_pliki/mistral400g3.JPG
    >
    > Drugi przyklad - znana centrala MISTRAL.
    >
    > To juz KTORYS z kolei Twoj blad. Czlowieku, opanuj sie :) A przede
    > wszystkim moze lepiej na przyszlosc nie zabieraj glosu w tematach o
    > ktorych nie masz ZIELONEGO pojecia! Wszystkie Twoje wyliczenia sa
    > obarczone wieloma bledami, tak prozaicznymi ze az zal sie robi jak sie

    Sam sobie znajdz. Raptem dwa tematy o rekuperatorach sa. Jan gaz czy jakoś
    tak. Jak byk napisane że inni producenci nie mówią ze jest 1:2. Czujnik do
    zrównoważenia ciśnien masz w rekuperatorze czy na przykląd w piwnicy.
    Oczywiście że w rekuperatorze. Działa tak żeby dla oka dobrze wyglądało.
    Rekuperator to dobre urzązdenie ale nie do małego domu. W hali fabrcznej
    przyniesie zysk a w domu stratę. Nie sprzedaję nie projektuje nie zakladam
    rekuperatorów. Rowniez nie kupilem i nie musze dorabiac ideologi ze wydalem
    kase na przynoszace straty urzadzenie i w ten sposob psychicznie sie
    podreperuje. Ale wiesz co. Jak się pojawiły to bylem nimi oczarowany. Nawet na
    probe zdobilem wymiennik przeciwprądowy. Maly byl. W obrysie 35 cm na 70 cm.
    Trzydziesci warstwz folii aluminiowej 0,25 mial. Wszystko co mi do glowy
    przyszlo i o czym się uczylem w nim bylo. Przeplyw turbuletny, przetloczenia
    zeby nie brzeczal itd. Warstwy co 2,5mm. 5,5 m2 powierzchni. Zainstalowalem
    wentylatory od nadmuchu malego fiata. Jak zwolniłem tą co pcha powietrze do
    pomieszczenia tak o polowę to sprawnosc mial duzo wieksza od tych co na rynku.
    2 stopnie bylo rożnicy przy -5 na dworzu. Podłączyłem w jednym zamykanym
    pomieszczeniu. Ogrzewanie bylo w nim elektryczne czyli daące się latwo
    zmierzyc ile potrzeba enegii. Z rekuperatorem zuzycie bylo wieksze niz bez
    rekuperatora. Wierzyc mi sie nie chcialo. Inna sprawa ze w pomieszczeniu bylo
    cieple powietrze pachnace sniegiem bo wtedy snieg padal przez kilka dni. Mam
    gdzies w piwnicy formy do tloczenia polowek bo lewa i prawa potrzebna. Mam
    technologię lączenia i uszczelniania. Jak bym dorobil kilka tanich narzedzi
    zeby bylo latwiej grube pakiety skladac to spokojnie moge zaczynac robic w
    malych ilosciach wymienniki. Jakie kto chce 10m2, 100m2, 10000m2. Materialy
    tanie wymiennik drogi. Nie potrzebuje zrobic ich tysiac miesiecznie. Dwa jak
    sprzedam po 1000 zlotych to juz bedę mial fajnie. Dwa w cztery popoludnia
    zrobie. Jak sie trafi dostatecznie duza ilosc napalencow to moge to zrobic.
    Ale jednoczesnie wrodzone frajerstwo polaczone z elementarna uczciwoscia mi na
    to moga nie pozwolic bo wiem ze bede oszukiwal ludzi i obiecywal im gruszki na
    wierzbie w miejscu gdzie nawet wierzby nie rosną. Ale jeszcze pare takich
    napalencow jak Ty i moge zweryfikowac swoje podejscie do sprawy. Wiesz jak ja
    wtedy bede piał o cudownym działaniu rekuperatorow.