    From: "Papso Smurfso" <toważy...@g...ał>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: obliczenia rekuperatora :)
    Date: Thu, 20 Jan 2011 16:56:40 +0100
    <ih4f0u$ft7$1@inews.gazeta.pl> <ih4gc8$jqq$1@inews.gazeta.pl>
    <ih52vh$fba$3@news.onet.pl> <ih629k$q5c$1@inews.gazeta.pl>
    <ih728u$63s$3@news.onet.pl> <ih731f$4jr$1@inews.gazeta.pl>
    <ih76mk$l1o$2@news.onet.pl> <ih782r$kds$1@inews.gazeta.pl>
    <ih7fjd$lq4$3@news.onet.pl> <ih7kou$20c$1@inews.gazeta.pl>
    <ih7oap$c92$1@inews.gazeta.pl> <ih8s5v$rk$1@inews.gazeta.pl>
    <ih92gn$jqc$1@news.onet.pl> <ih9hdp$4vi$1@inews.gazeta.pl>
    <ih9l2j$6q6$1@news.onet.pl>

    Órzytkownik "Bartek" napisał:

    > Ja myślę, że Ty policzyłeś o ile procent zmniejszyły się straty na
    > wentylację budynku po zainstalowaniu rekuperatora.
    > Ale tak to jest jak się rozwiązuje równiania od tyłu :)

    "budyń" nic nie liczy, on tylko czyta opracowania kture są cytatami z innych
    opracowań, gdyby potrafił to policzyć to by bajek nie pisał:O)

    jak on nie bierze pod uwagę strumienia wylotowego to wychodz mu straty
    połowe mniejsze nisz rzeczywiste:O)

    idealny wymiennik jest w stanie odzyskać połowę ciepła strat z wentylacji,
    ale wymiennik rzeczywisty ma jusz tą sprawność mniejszą, dodatkowo sprawność
    wymiennika rzeczywistego bardzo zależy od warunkuf w jakich on pracuje,
    czyli im różnica temperatur większa tym sprawnosć większa, im mniejsza tym
    sprawność mniejsza, tak więc nawet jakby marketingofcy podawali prawdziwe
    sprawności bez podania warunkuf dla jakich są one osiąganr to i tak kłamią,
    więc dla liczenia zyskuf z rekuperacji tszeba by policzyć je dla
    zmieniających się w ciągu roku warunkuf a więc i zmiennej sprawności i
    dopiero wtedy sprawdzić czy ma to możliwość się zwrucić, ale podejrzewam że
    producenci takich danych po prostu nie podają:O(