    From: "qlphon" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: odkurzacz centralny - rury w wylewce
    Date: Fri, 28 Sep 2012 15:02:35 +0200

    > 1. Czy rura odkurzacza (średnicy bodajże 5cm) może iść w wylewce?

    iść może... jak dobrze zrobisz, rurze to obojętne... tylko co wylewka na to?
    5cm schowasz tylko w bardzo grubej wylewce

    > Na poddaszu będzie tylko 2cm styropianu (na więcej nie ma miejsca), więc
    > rura częściowo byłaby umieszczona w warstwie wylewki.

    nie robiłbym tak
    pomyśl nad innym rozprowadzeniem rur
    może w ścianach
    pod sufitem piętro niżej
    zejście z góry ("z nad jętek")
    przez wentylację

    albo podnieś ten styropian...
    styro tez na czymś leży.... może schowasz rury w stropie przed wylaniem?

    > Gdzie kupić zestaw montażowy?

    nie reklamuje, tylko mowie co ja kupilem:
    w poznaniu jest firma która sprzedaje odkurzacze Dysan albo Disan...
    w kompletnych zestawach do samodzielnego montażu
    dokupienie pojedynczych komponentów u nich też jest (było - dawno nie
    kupowałem nic) b. proste.

    mój wieloletni Dy/isan pracuje cały czas niezawodnie, mimo ze pomagał mi
    przy wielu remontach i nie ma łatwego życia (kominek, sierściuchy,
    piaskownica kolo domu, remonty)
    a jak widzę jaki chłam się teraz montuje (znajomi kupili to co
    najpopularniejsze - celowo nie podam nazwy, bo nie o to chodzi)
    to sobie myślę, że ta branża też zeszła na psy i się ludziom kit masowo
    wciska

    > Czy elementy zestawu są ze sobą kompatybilne? Będą pasować do dowolnego
    > odkurzacza?

    nie... jest kilka standardów, które obawiają się na styku wąż-gniazdko w
    ścianie... musisz coś wybrać...

    > 4. Przewody przy rurach puszczać w peszlu?

    nie ma takiej konieczności. ja przypiąłem go gęsto trytytkami do samej rury
    ale zalecam Ci zrobić jedno odstępstwo od tego co sugerują instalatorzy
    - pociągnij osobny kabelek od każdego gniazdka/punktu do małej skrzynki
    rozdzielczej kolo samej jednostki centralnej
    zużyjesz troszkę więcej kabla ale w razie potrzeby łatwiej znajdziesz źródło
    usterki

    peszla możesz użyć we fragmentach, gdzie kabel przechodzi np. przez wylewkę
    albo strop (ja u siebie nawet tego nie robiłem)