  • Data: 2012-09-26 14:20:31
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe pod szafkami i inne dylematy
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:k3uq7n$g6h$1@flis.man.torun.pl...

    > No i ma rację ...

    Prysznic rozumiem, wanne na upartego mozna mi wmowic, ale szafki w kuchni?

    > Ja też mam wszędzie , łącznie pod meblami.
    > Pod wanną , prysznicem także.
    > Sam chciałem bo dodatkowo grzeje (milej się stoi w kabinie ;) a w razie
    > jakiejś wilgoci wysuszy :)
    >
    > W innych pomieszczeniach też przecież będziesz miał meble i pod nimi też
    > będzie podłogówka :)
    > Po to się robi na całości aby nie było jakiś zimniejszych odczuwalnie
    > miejsc

    Tylko w innych pomieszczeniach meble czasem sie przestawia, a wanny raczej
    nie. No i pozostaje jeszcze ta lodowka..

    > I znów ma rację :)
    >
    > Jak będziesz miał piec na gaz kondensacyjny to piec taki uzyskuje
    > najlepszą sprawność przy niskiej temp. zasilania.
    > Jak chcesz mieć grzejniki i na nich wyższą temp niż na podłogówce to nie
    > ma sensy kupować pieca kondensacyjnego bo nie wykorzystasz jego zalet ...
    > Niestety ma to swój minus bo grzejniki trzeba będzie mooooooooocno
    > przewymiarować ...

    Pozwole sie niezgodzic.
    Rozdzielenie ukladu mieszaczem dla podlogowki nie sprawia, ze kociol z
    grzejnikami nie bedzie pracowal w kondensacji. Problem pojawia sie gdy w
    podlodze obliczeniowo plynie woda o temp. powiedzmy 22C, a to nawet dla
    duzego grzejnika moze byc zbyt malo by nagrzac pomieszczenie, co nie znaczy,
    ze do grzejnika wymagana temp. to 70C.
    Samo podpiecie grzejnikow do podlogowki nic nie zmienia w kwestii zasilania
    grzejnikow w ten czy inny sposob, gdyz determinanta temp.zasilania w
    instalacji i tak beda grzejniki. Skutek bedzie taki, ze trzeba bedzie
    skrecac podlogowke, bo grzejniki i tak wymagaja wyzszej temp. zasilania. Jak
    da za male to i tak trzeba bedzie podniesc temp. czy to podlaczone do
    podlogowki, czy w inny sposob.
    A prawidlowo robi sie to na dwoch niezaleznych obiegach i dwoch roznych
    krzywych grzewczych, inaczej to budzetowa proteza.

    Pozdro.. TK