    From: gary <g...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: okap kuchenny
    Date: Mon, 23 Sep 2013 15:19:50 +0200

    W dniu 2013-09-23 09:33, Jacek pisze:
    > Dom, czy blok? Jeżeli dom, to można sporo zdziałać.
    Dom z niskim niezasiedlonym strychem

    > Niezły pomysł. Też tak miałem, ale dlaczego Dospel?
    > Zobacz to:
    > http://www.zawex.pl/?p=p_42&sName=dachowe-wds
    Mnie tam wszystko jedno, ma ciągnąć, nie zardzewieć po roku i nie
    kosztować majątku.
    Brałem pod uwagę coś takiego
    http://sklep.dospel.com/?248,wd-150-ii
    ale każdy inny wariant też będzie dobry

    > I tak będzie, a przy wentylatorze dachowym może byc zupełnie cicho.
    > Przy małym Dospelu zamontowanym w kanale będzie dość słabo ciągnąć.
    > Dlatego proponuję dachowy.
    > Jeżeli zdecydujesz się na wentylator w kanale, to zrób łatwe dojście, bo
    > co 1-2 lata trzeba go wyjąć do gruntownego czyszczenia. Wentylator
    > dachowy ma budowę promieniową i tam silnik pracuje w czystym powietrzu,
    > a jedynie trochę się brudzi wirnik.
    > Jacek

    Właśnie chodzi mi o opinię kogoś kto już taką konfigurację wykonywał,
    czy standardowy kanał wentylacyjny z cegły nie robi za dużych oporów.
    Może z góry założyć wentylator o większej mocy żeby uzyskać ciąg w
    pochłaniaczu na sensownym poziomie.
    Osobna kwestia to regulacja mocy (2 lub 3 stopniowa)
    Te wentylatory mają chyba silniki kondensatorowe (1 fazowe)
    Myślałem o włączaniu szeregowo dławików ograniczających moc
    (świetlówkowe) tylko jak zachowa się wtedy cały układ z kondensatorem
    (teoria obwodów się kłania :)

    Pozdr.