eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieokna - czym przesmarowac mechanizmy?Re: okna - czym przesmarowac mechanizmy?
  • Data: 2011-05-26 11:46:48
    Temat: Re: okna - czym przesmarowac mechanizmy?
    Od: Shaman <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 25-05-2011 o 22:15:27 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > "Shaman" <s...@o...com> wrote:
    >> >>> Witam!
    >> >>>
    >> >>> Cięzko się domyka, trzeba by przesmarować
    >> >>
    >> >> wd40
    >> >
    >> > WD40 to nie smar. To się doskonale nadaje do mycia ze starych smarów,
    >> > odrdzewiania, odkręcania zapieczonych śrub...
    >
    >> Skąd taka opinia? Po odparowaniu frakcji lotnej to raczej jednak smar.
    >
    > Kiedyś widziałem w sieci badania tego preparatu, a właściwie jego
    > właściwości smarujących. Ktoś zbudował mechanizm, o ile pamiętam z
    > łożyskiem ślizgowym, i "smarował" go WD-40. Nic to nie dało. Łożysko
    > zatarło się błyskawicznie.
    > Po "odparowaniu frakcji lotnej" jak to nazwałeś, zostaje płyn o
    > konsystencji ropy naftowej, piwnym kolorze, który moim zdaniem, ma
    > więcej właściwości rozpuszczających niż smarujących. Można sobie tym
    > wręcz ręce umyć.
    > Jeśli producent okien zaleca WD-40 do konserwacji, to prawdopodobnie
    > konserwować tym można. Ale wg mnie, nie można tego nazwać "smarowaniem".

    Ja nie stosuję WD40 do smarowania, zresztą jeszcze niedawno uważałem
    dokładnie to samo co Ty, że ten środek "smaruje" jedynie pozornie - przez
    rozpuszczenie i rozprowadzenie już istniejącego, zaschniętego lub
    wypartego smaru.. Ale pewnego dnia natknąłem się na wpis w Wikipedii i
    trochę się zdziwiłem - cyt: "Składnikiem o długotrwałym działaniu jest
    nielotny, lepki olej, który pozostaje na powierzchni, zapewniając
    smarowanie i ochronę przed wilgocią. Jest on rozcieńczony przez lotny
    węglowodór celem otrzymania cieczy o małej lepkości, która może być
    używana do spryskiwania i w ten sposób dostać się w szczeliny mechanizmu.
    Lotny węglowodór następnie odparowuje, pozostawiając sam olej. Materiał
    napędowy (pierwotnie był to lekki węglowodór; obecnie dwutlenek węgla)
    zapewnia ciśnienie gazu wewnątrz pojemnika i wymusza wytrysk cieczy przez
    dysze spryskiwacza, a następnie rozprasza się samoistnie w powietrzu.
    Właściwości te sprawiają, że produkt ten ma zarówno zastosowania domowe
    jak i komercyjne. Są to głównie: smarowanie i rozluźnianie połączeń i
    zawiasów, usuwanie zabrudzeń, wykręcanie zablokowanych śrub i wkrętów oraz
    zapobieganie rdzy. Produkt może być także przydatny w usuwaniu wilgoci."

    Więcej na: http://pl.wikipedia.org/wiki/WD-40

    Sam nie wiem co o tym sądzić. Wkładka w drzwiach typu Yeti psiknięta WD40
    ładnie chodzi już z 8-9 lat...


    --
    PZDR
    Shaman

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1