  • Data: 2011-05-25 20:15:27
    Temat: Re: okna - czym przesmarowac mechanizmy?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Shaman" <s...@o...com> wrote:

    > Skąd taka opinia? Po odparowaniu frakcji lotnej to raczej jednak smar.

    Kiedyś widziałem w sieci badania tego preparatu, a właściwie jego właściwości
    smarujących. Ktoś zbudował mechanizm, o ile pamiętam z łożyskiem ślizgowym, i
    "smarował" go WD-40. Nic to nie dało. Łożysko zatarło się błyskawicznie.
    Po "odparowaniu frakcji lotnej" jak to nazwałeś, zostaje płyn o konsystencji
    ropy naftowej, piwnym kolorze, który moim zdaniem, ma więcej właściwości
    rozpuszczających niż smarujących. Można sobie tym wręcz ręce umyć.
    Jeśli producent okien zaleca WD-40 do konserwacji, to prawdopodobnie konserwować
    tym można. Ale wg mnie, nie można tego nazwać "smarowaniem".

    --
    Bartek