  • Data: 2010-11-26 10:47:16
    Temat: Re: okna drewniane kontra plastiki
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Lis, 11:10, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Dziwne, w rodzinnym domu - smrodek ulatniał się szybko, w bloku tak samo
    > i  o dziwo w domu który teraz zbudowałem również. Może trzeba wyciąć
    > tuleje w drzwiach ?

    Mam fabrycznie wyciete dwa rzedy otworow. Wszystkie pozostale drzwi
    maja podciecia wentylacyjne.

    > A co z powietrzem pobranym przez otwarte okna ?

    To okna pobieraja powietrze? Ciekawe :) Jak masz takie samo cisnienie
    na zewnatrz i wewnatrz i rekuperator nawiewa i wyciaga tyle samo m3/h,
    to czemu niby powietrze z zewnatrz mialoby mi sie pakowac do srodka ?

    > To teraz piszesz o GWC, nie myl pojęć went. mech., rekuperacja i GWC. A
    > przy okazji mógłbyś jeszcze raz napisać, ile cię kosztowała twoja
    > wentylacja, rekuperacja i GWC ? Wtedy będziemy się mogli odnieść do
    > konkretnych liczb.

    Pisalem juz kilka razy :) 12k pln. Przy czym zrezygnowalem calkowicie
    z komina (szacuje 3k pln) i nawiewnikow w oknach (przyjmijmy 500 pln
    na parter + 560 pln jak wczesniej obliczylem, na rezygnacje z
    nawiewnikow okien dachowych). Instalacja kosztowala mnie wiec ok 8k
    pln. Jak masz klime (ja bede dopiero montowal) to trzeba jeszcze
    uwzglednic te 2-3kW mniej kosztow inwestycyjnych na nia poniesionych,
    a to jest dobre 2k pln :)

    > Żeby mieć sprawną wentylację mechaniczną powinieneś mieć zamknięte okna
    > by zapewnić wspomnianą przez Ciebie różnice ciśnień. Przecież okno
    > zaburza ten bilans czyż nie ?

    Zaburza tylko jezeli chlodzimy (bo czesc tego "chlodu" wyleci nam
    przez okna). Nie posiadajac GWC - oczywiscie ze nic nam nie zaburza.
    Wentylacja dalej dziala z taka sama zadana wymian powietrza (lub
    wieksza - bo jest przeciag np.). Otwarcie okna nie powoduje wylaczenia
    wentylatorow ;-) W kuchni i lazienkach dalej bedzie wilgoc wyciagana,
    a to jest podstawowy cel dzialania wentylacji mechanicznej. No chyba
    ze piszesz o zimie ale ja w zimie raczej okna mam pozamykane ;)

    > Mieszkałem 2 tygodnie (w lipcu) i nie mam zamiaru psioczyć na went. mech
    > bo źle działa, po prostu nie odczułem różnicy, więc po co mam wydawać
    > pieniądze  na coś co nie przyniesie mi wymiernej korzyści, czy to
    > finansowej, czy w postaci podniesienia jakości życia. A i przy okazji
    > went. mech masz podpiętą pod upsa ? bo przecież jak nie będzie prądu to
    > się udusisz :)

    Nie mam UPSa. Nie udusze sie. Wtedy skorzystam z genialnego wynalazku
    jakim jest rozszelnienie okien i wygeneruje sobie w domu mini-tornado
    wiejace po plecach :) Poki co mieszkam rok i nie mialem zadnej awarii
    pradu wiec zbytnio sie tym nie przejmuje ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.