  • Data: 2010-11-26 17:31:49
    Temat: Re: okna drewniane kontra plastiki
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Lis, 16:10, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Trzeba przekopac 100m2 ogrodu i bruku, zeby miec 3kW klimy, kt ra jest
    > wystarczajaca na jeden pok j 30m2? Albo zeby miec 4kW ogrzewania na 40m2?

    Tak. Mozna to zrobic w ok 10h. Wykopanie, zakopanie, zalanie,
    uruchomienie. Ja sobie to sam wykopalem za 50 pln (paliwo) bo mam
    swoja koparke ;-) Dla ludzi z "ulicy" bedzie to koszt ok. 500-600 pln
    wiecej.

    > W cennikach podawany jest koszt inwestycji 1,5 tys. Ale jakos trudno mi w to
    > uwierzyc, bo kilka wywrotek zwiru i wywiezienia ziemi, to chyba juz jest
    > kilknanascie st wek, a gdzie koparka i reszta?

    Jakiego zwiru i jakiego wywozenia ziemi? Znowu Ci sie myli kolektor
    gruntowy zwirowy z wodnym:) W wersji z rura PE zakopujesz urobkiem,
    absolutnie nie zwirem. Jak nie dysponujesz koparka to mozesz sobie
    nawet wypozyczyc koparke lancuchowa i zrobic te 100mb w ciagu 2h,
    minimalnie tylko naruszajac glebe.

    > Klimatyzacje 3kW mozna zalozyc za 1,5-5 tys zl jako samodzielne urzadzenie

    No. Tyle ze klimatyzacja 3kW bieze 3kW, a GWC bieze 20W :)

    > bez dodatkowej inwestycji w rekuperator. W wersji 3-5 tysi zapewnia grzanie

    Ale jak juz ktos ma rekuperator to chyba lepiej GWC nie ? :)

    > w ujemnej temperaturze niewiele gorzej jak gruntowa pompa ciepla.

    Ponizej zera sprawnosc takiej pompy mooooocno spada, pozatym ja
    dziekuje za ogrzewanie powietrzem - tu znowu wieje goracem, co tez
    przyjemne nie jest :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.