    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
    Date: Fri, 29 Oct 2010 01:38:57 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > A ten mechaniczny ma silniczek obracający tarczą, ciekawe ile on
    > ciągnie, sądzę, że elektroniczny będzie mniej prądożerny, dokładniejszy
    > i bardziej funkcjonalny.
    W zegarku na ścianę też masz silniczek. Ile on ciągnie? Ten z programatora
    ciągnie pewno z milion razy więcej ale to i tak jest na tyle mało żeby nie brać
    pod uwagę. Oczywiście że elektroniczny jest dokładniejszy, daje więcej
    możliwości. Mam dwa elektroniczne. Oczywiście coś tam robią. Ale jak potrzebuję
    włączyć coś na szybko to używam mechanicznego. To są sprytne urządzenia. Dokąd
    się nie znajdzie dla nich zastosowań są bezużyteczne. Ale jak je z powodzeniem
    zastosować to obejść się bez nich nie można. Bo jak na przykład włączać bojler
    kiedy ma się licznik dwutaryfowy.Można pamiętać, tylko po co. Do bojlera będzie
    lepszy elektroniczny. Mam dwa mechaniczne przerobione na wyłączniki czasowe.
    Wystarczyło przylutować jeden przewód. Jak odmierzy czas to się zatrzymuje i
    wyłącza prąd do odbiornika. Z elektronicznym nie do zrobienia bo najpóźniej po
    tygodniu sam załączy znowu odbiornik. Wkurza mnie tylko ze trzeba odejmować.
    Niby prosta czynność ale mi się nie chce i zrobię do nich nalepki ze skalą w
    drugą stronę.