    From: Damork <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: oszczędzanie wody w umywalce
    Date: Mon, 29 Nov 2010 13:01:39 +0100

    Na mównicę wtargnął "Kris", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

    > Użytkownik "Dla Kieszeni" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    > W jakim okresie czasu zaoszczędzę 300zł na jednej baterii? Prosze o
    > konkretne wyliczenia. Cena wody u mnie 1,5zł+ 3zł ścieki.

    Zdecydowanie kluczem do tak promiennej wizji oszczędzania kroci jest tu
    małe słówko "do". Wszystko zależy od tego jakie kto ma nawyki - tak samo
    jak w reklamach zmywarek, też oszczędza się "do" iluś tam, a na dodatek
    drastycznie spada zużycie energii. Nie bardzo wiem jak miałaby wpłynąć
    zmywarka na zużycie energii u mnie, skoro nie mam piecyka gazowego ani
    elektrycznego podgrzewacza, tylko wodę z sieci. Na upartego to powiedzmy że
    się światło świecić nie będzie, ale w kuchni mam jakiegoś Philipsa o mocy
    bodajże 18W, no a sama zmywarka też przecież na energię słoneczną nie
    chodzi. Jeśli nawet zużyje mniej niż świetlówka energooszczędna, to nie
    sądzę żebym to jakoś w rachunku odczuł. Co do samego zużycia wody, to też w
    moim przypadku nie byłyby to kokosy, bo myję na zasadzie: polać, zakręcić,
    namydlić, spłukać i odkręcam tyle tylko ile uważam że wystarczy, czyli
    trochę. Z kolei znam z autopsji takie osoby co to odkręcają ile fabryka
    dała, woda sobie leci a oni coś pichcą czy idą przez telefon pogadać - w
    takich przypadkach to już można sporo zaoszczędzić, ale to jest górna część
    tego "do".

    Piotr Mockałło
    Jednoosobowa Armia Mordoru na XJ 600N
    http://www.osiatkowania.pl