  • Data: 2009-01-29 18:21:13
    Temat: Re: panele, a stukanie
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 18:58:20 +0100, wolim napisał(a):

    > Skoro daje się na parkiet tyle warstw lakieru, załóżmy tego z najwyższej
    > półki, to jaki wpływ na jakość parkietu ma rodzaj drzewa, z jakiego zrobione
    > są klepki (dąb, buk, merbau, itp.).

    Głównie twardość.

    > Pytam, bo widziałem parkiet bodajże świerkowy albo z sosny (przemysłowy) w
    > Castoramie za 14 zł / m2. Mi się bardzo ten parkiet podoba - jest jasny, z
    > ciemnymi przebarwieniami. Jak dla mnie piękny.

    Świerk i sosna w ogóle nie nadaje sie na parkiet, to drewno jest za
    miękkie. Parkiet przemysłowy to drewno cięte w inny sposób (pisałem o tym
    kiedyś), pozatym lamelki są stawiane "na sztorc" co zwiększa wytrzymałość.

    > Wymyśliłem, że skoro dałbym 3 warstwy dobrego lakieru, to na chłopski rozum
    > od niego będzie zależeć, czy podłoga będzie trwała, czy nie. W końcu to
    > tylko lakier będzie narażony na ewentualne uszkodzenia mechaniczne.
    >
    > Dobrze myślę?

    Niezbyt. Lakiery tworzą powierzchnię która jest odkształcalna, w połączeniu
    z miękkim drewnem (sosna, świerk) nie wróży to niczego dobrego.

    --
    best regards,
    scream