  • From: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: panele lub deska na ogrzewaniu podłogowym
    Date: Fri, 23 Jan 2009 17:01:14 +0100

    > :)
    > wydaje mi sie, ze masz w pelni racje
    > i ja majac na wzgledzie wiekszy opor termiczny paneli
    > zwiekszylem grubosc izolacji pod panelami
    > Wydaje mi sie, ze to tylko fizyka i matematyka
    > i dostarczone cieplo albo bedzie uciekalo w kierunku mniejszego oporu .

    Fizyka ma trochę więcej działów.
    W ogóle nie będzie uciekało. Jeśli zaizolujesz od dołu i od góry to rurki
    prawie w ogóle nie będa oddawały ciepła i zamiast schłodzenia 5K będzie
    schłodzenie 1K i podłoga będzie prawie zimna. I tak można zaoszczędzić na
    ogrzewaniu: zaizolować grzejniki :-)))
    Żeby przywrócić ilość oddawanego ciepła do poziomu sprzed ułożenia desek, to
    trzeba podnieść temperaturę wody. (bo Q=U*dt*A) Albo zagęścić pętlę czyli
    zwiększyść powierzchnię wymiany ciepła (bo Q=U*dt*A) ale to bywa tródne przy
    istnijących posadzkach :-)))

    --