  • Data: 2021-12-01 18:43:32
    Temat: Re: panele w pionie, off-grid, akumulator
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 1 grudnia 2021 o 18:20:55 UTC+1 ToMasz napisał(a):

    > 2. panele będą zasilały tylko 12v oświetlenie ledowe. ale mimo wszystko
    > przydałby się jakiś bufor w postaci akumulatora. załóżmy że taki
    > akumulator jest w stanie zmagazynować około 1kwh, która o ile pamiętam
    > kosztuje ok 65groszy. JEŚLI taki akumulator wytrzyma 1000
    > ładowań/rozładowań, to "zarobi" na siebie 650zł, czyli mniej więcej tyle
    > ile kosztuje. co źle policzyłem?

    jeszcze jakaś ładowarka potrzebna, takie LS1024EU z 80PLN...
    W sumie to się nie kalkuluje, jeśli jest dostęp do prądu... chyba, że porządna
    instalacja z "magazynowaniem" 80% w systemie energetycznym, czyli zostanie
    prosumentem z jakąś tam sensowna mocą (nie tylko na "kilka" LEDów)

    Inna opcja to mały aku (cięcie kosztów) i czujniki ruchu, tak, żeby ładowanie w dzień
    wystarczyło na noc...
    za 20$ kupiłem w lutym tego roku ROMWISH Solar Led Light Outdoor PIR, działa jeszcze
    ;)
    teraz widzę 40$ :( https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&SearchT
    ext=ROMWISH+80+Solar+Led+Light+Outdoor+Solar+Lamp+PI