  • Data: 2021-12-01 18:20:52
    Temat: panele w pionie, off-grid, akumulator
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam

    wpadłem przez przypadek na wąskie baterie słoneczne, bo "normalne" nie
    przejdą mi przez właz na dach. ale żeby pojechać planem minimum, bez
    zbędnych papierków chciałbym panele domontować w pionie do komina.
    1. Czy taki sposób montażu ma sens? Stracę nieco ze sprawności, ale....
    mam to w dupie, załóżmy że cena panela słonecznego jest bardzo niska.
    Czy może stracę połowę sprawności?
    2. panele będą zasilały tylko 12v oświetlenie ledowe. ale mimo wszystko
    przydałby się jakiś bufor w postaci akumulatora. załóżmy że taki
    akumulator jest w stanie zmagazynować około 1kwh, która o ile pamiętam
    kosztuje ok 65groszy. JEŚLI taki akumulator wytrzyma 1000
    ładowań/rozładowań, to "zarobi" na siebie 650zł, czyli mniej więcej tyle
    ile kosztuje. co źle policzyłem? Szczególnie mając na uwadze opowieści o
    powerwalach i płacz że 80% zwrotu oddanego do sieci prądu to nie jest
    dobry interes?

    ToMasz