eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczneRe: pęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczne
  • Data: 2009-06-20 11:17:25
    Temat: Re: pęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczne
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

    "KS" <k...@o...pl> wrote in message
    news:h1hadq$3nv$1@news.dialog.net.pl...
    > Witam,
    >
    > W trakcie budowy zauwazyłem pęknięcie na ściance fundamentowej.
    > Pęknięcie występuje na łączeniu bloczków i ma szerokośc około 1 mm.
    > Pęknięcie ma jednakową szerokośc w całym przekroju ściany.
    > Z tego co wyczytałem to rozszerzalność termiczna beto nu to 0,012mm/m/st.
    > Moja ściana ma 18 m (garaż wysunięty z przodu budynku) jesli załozyc że w
    > upalny dzień ściana nagrzeje się do 30 stopni a w nocy wychłodzi do 10
    > st. to mamy 4 mm róznicy.
    > Gdy były stawiane wyższe warstwy bloczków dolne juz miały pekniecie więc
> [...]

    ale co to da, ze wypełnisz pęknięcie ? przecież wypełnienie nie będzie w
    stanie przenieść żadnego sensownego obciążenia. jeśli to jest 1mm, to bym
    się nie przejmował. u mnie róg budynku osiadł tak, ze na szczycie scianki
    fundamentowej zrobiła się 15mm szczelina. tu juz trzeba było odkopać cały
    narożnik, zrobić dodatkową ławę naokoło, istniejącą nawiercic najpierw co
    30cm i w otwory wsadzić pręty zbrojeniowe, zeby jedno z drugim połączyć,
    całość zalać. już nie osiada :)

    @