eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczneRe: pęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczne
  • Data: 2009-06-20 13:56:13
    Temat: Re: pęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczne
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kiki wrote:
    > "detektyw" <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> wrote in message

    > Ja stawiam na ławy za wiotkie, źle dobrane do nośności gruntu lub po
    > prostu źle wykonane. mam zdjęcia od kilku osób i teksty z opisami.
    > Główną przyczyną były ławy.

    generalnie to do ścianki fundamentowej murowanej z bloczków betonowych warto
    wsadzić gdzieś w połowie takie mini zbrojenie jak do ytonga sie stosuje.
    Swoja droga pod murowane ścianki fundamentowe ławy powinny być solidniejsze.

    Ściana monolityczny lana z betonu jest wytrzymalsza.

    Czy pisałeś coś o murowaniu scian 1W z Ytonga?

    jeśli nie do dopisz dwie sprawy:

    powinno sie stosować wzmocnienia naroznikwów oraz długich ścian przez
    zatopienie w spoinach poziomych zbrojenia płaskiego tak co 4 warstwa.
    warstwę niżej niż otwór okienny też powinno sie dać takie samo zbrojenie tak
    po 30cm poza obrys otworu okiennego. Zresztą wzmacnianie narożników oraz
    podzbrojenie pod otworami okiennymi jest zalecane także przy klasycznej
    technice murarskiej.

    W ścianie 1W nie należy zalewać pionowych szczelin zaprawą, lepiej je
    zostawić otwarte i potem wypełnić pianka. Otwory okienne powinny być gładko
    wypracowane tak aby nitk nei dolewał potem czego zaprawą, lepiej zostawić
    szczleine te 15 cm od krawędzi, bo potem można ja zapiankować.