eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczneRe: pęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczne
  • Data: 2009-06-20 14:46:46
    Temat: Re: pęknięcie scianki fundamentowej - napręzenia termiczne
    Od: "kiki" <n...@l...yt> szukaj wiadomości tego autora

    news:h1ir00$sse$1@news.onet.pl...

    > jezusie ile ci sie ta ława ugnie, ile zapadnie. jak się zapada tak że
    > siądzie kilka centymetrów to trzeba wzmocnić ławy bo i tak sie wszystko
    > popierdoli, twoja belka nie utrzyma ciężaru ściany.

    A to inna sprawa. Może należy rozważyć nadlanie szerszych ław lub wywalenie
    tamtych i wylanie nowych. Na koszt wykonawcy oczywiście.

    > dzieje sie to czego sie tutaj kilka osób obawiało że twój poradnik będzie
    > proponował jakieś absurdalne z technicznego punktu widzenia rozwiązania.

    Takich jak ja tutaj co pisza ten poradnik jest już kilku. Takich jak ja
    zrobionych w konia przez wykonawców.

    Generalnie autor wątku ma bezspornie zepsute ławy albo żle wylane/wykonane
    albo źle zaprojektowane do gruntu albo i jedno i drugie.
    W tej sytuacji nie ma z tego wyjścia. Żadne podkopy i dolewanie poprzeczek.
    Nikt tego rzetelnie nie wykona. Jedno naprawią, a inne zepsują.
    Ja bym wstrzymał budowę na tym etapie i zastanowił się co dalej.
    Trzeba udać się do konstruktora jakiegoś, wykonać badanie gruntu i
    przeliczyć to najpierw, bo może byc tak, że jak zbuduje kolejne ileś naście
    ton na tym plus śnieg na dachu to mu ta budowla utonie.