  • Data: 2009-03-14 22:09:04
    Temat: Re: piec
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:6f5a9338-d02a-46d8-93bb-c75d3e3afd9b@z1g2000yqn
    .googlegroups.com...
    dzięki za uwagi. (w temacie jestem zielony.)

    >co do pieca - pisałem faktycznie o węglowym, ale dlatego, że rozważam
    >niewprowadzanie gazu do budynku.

    To ciekawe. Jezeli sasiedzi maja gaz i nie daj Boze cos walnie, to niestety
    i Twoj dom moze rowniez wyleciec w powietrze. Niestety tak juz bywalo. :-(
    Co do meritum, nic nie piszesz co to za dom, wykonczony, z instalacja, czy
    rozwazasz i chcesz dopiero to robic?
    Rozwiazan troche jest. Mozesz np. zastanowic sie nad pompa ciepla, nie
    koniecznie gruntowa a powietrzna. Koszt samej pompy z zasobnikiem to ok.
    20000zl. Bardzo dobre i wygodne rozwiazanie, no i bez gazu. Warunek jest
    taki, ze w calym domu w zasadzie powinna byc podlogowka. Co do wegla, pale
    tym jak pamietam cale zycie i mam go serdecznie dosc, w domu bede mial gaz.
    Co do kominka, to rozwiazanie jakies tam, ale niestety absorbujace. Wyobraz
    sobie, ze cala rodzina zapadnie na grype i kto Wam narabie drzewa i rozpali?
    Wegiel ten nieszczesny podrzucisz dwa razy dziennie i masz spokoj, tylko to
    ciagle lopatowanie i smrod na cala okolice. Mozesz zastanowic sie nad olejem
    opalowym. Ogrzanie 80m nie spowoduje jakichs szczegolnie drastycznych
    roznic w kosztach ogrzewania niedzy poszczegolnymi rozwiazaniami.

    Pozdro.. TK