  • Data: 2009-03-15 15:16:34
    Temat: Re: piec
    Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Cztery miesiace. Pierwsze dwa od pazdziernika do grudnia 570zl, druga
    > faktura za najwieksze mrozy od grudnia do lutego 1000zl.

    Pazdziernik, listopad, grudzien, styczen, luty. 1.2.3.4.5. Albo ja zle
    rozumiem albo ty zle piszesz (np majac na mysli ze 'do lutego'=do poczatku
    lutego). Nie mam pojecia jak przychodza faktury z gazowni i moze to jest
    oczywiste ze cztery... ;)

    > Nie raz kupilem wegiel g... jakosci, z ktorego ciepla ni chuchu poza
    > popiolem, takie sytuacje tez sie zdazaja i trzeba o tym pamietac. Wegiel
    > weglowi nie rowny. Slyszalem o ekogroszkach przesiewanych z mialu, ktory
    > nie moze rozgrzac kotla powyzej 40C. Sytuacje moze nie jakies nagminne,
    > ale bywa.

    Istnieje problem z jakoscia wegla. Niestety.

    > Pisalem tez o sasiadach przez sciane wspomnianego domu. Zuzycie o 200m
    > wieksze jak u niej. Ocieplenia mniej w dachu o 10cm, kociol gazowy, ale
    > niekondensacyjny, podlogowki brak. Gdy tak sie zastanowie i policze
    > szacunkowo oszczednosci tych dwu domow zwiazane z kondensacja i
    > podlogowka, zapominajac o ociepleniu w glowie niepoliczalnym ktore tez
    > wplyw ma, to bilans jakby sie zgadzal. Roznica wychodzi ok. 30%.
    > Kondensacja to ok. 10%, podlogowka 20%, a mamy jeszcze roznice w
    > ociepleniu dachu.

    O tym nie mozna zapominac i dobrze ze o tym piszesz - wg moich informacji,
    obliczen
    i praktyki ludzi ktorych w zyciu poznalem - podlogowka daje naprawde spore
    oszczednosci.
    Ja zrobilem calosc w podlogowce, z buforem ciepla i piec na drewno/wegiel
    (bede palil brykietem i/lub drewnem w zaleznosci co akurat zalatwie taniej i
    dobrej jakosci).

    Pozdrawiam

    Kane