  • Data: 2009-01-11 14:30:18
    Temat: Re: piła łańcuchowa elektryczna
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek \Plumpi\ <p...@w...pl> napisał(a):

    > Jesteś drwalem ?
    > Zawsze masz pod ręką drugiego drwala ?
    > ;)))

    Nie jestem drwalem ale mam ostrą piłę co ma z 70cm długości. Przecięcie walka
    grubości kubka od herbaty to jakieś 10 pełnych ruchów piłą. Daleko mi do
    mistrzów ale i tak trwa to tylko z 20 sekund. Więcej czasu zajmuje
    przygotowanie do cięcia niż samo cięcie. Bala co miał z 80cm średnicy też tą
    piłą ciąłem. Potrzebowałem podstawkę pod kowadło i musiało być równo obcięte.
    Żadna łańcuchowa takiej dokładność nie zapewni. Fajne są te wszystkie
    narzędzia z motorkami. Jak by ktoś pytał czy trawę kosić kosą czy kosiarką to
    na pewno bym odpowiedział że kosiarką. Chociaż rolnik co umie kosić kosą już
    by tak wcale nie musiał odpowiedzieć. To ze jakieś narzędzie warczy wcale nie
    znaczy że jest dobre tylko że warczy. Jak bym miał odpalać piłę mechaniczną
    żeby pociąć sobie drewna na kilka paleń w kominku to bym wolał kupować
    pocięte. Bo nie wykluczone że jak doliczyć do ceny piły mechanicznej wszystkie
    koszty związane z jej używaniem to pocięte wyjdzie taniej. Oczywiście ktoś
    inny może mieć inne zdanie na temat cięcia piłą. Ja swojej metody będę bronił
    bo według mnie jest dobra, szybka, bezpieczna, nie wymagająca większych
    nakładów finansowych. Mam swoją pilę już kilka ładnych lat. Nie widzę żeby z
    wyjątkiem sporadycznego ostrzenia jakoś specjalnie się zużyła. Jak jej
    specjalnie nie popsuję to wystarczy mi do końca życia. Ktoś może napisać że z
    taka mechaniczną pilą jest lżejsza praca, bo sama coś tam robi. Ale jest dużo
    cięższa i co za różnica czy się zmęczę targając ciężką piłę czy tnąc nic nie
    ważącą ręczną. Myślisz że nigdy nie miałem w ręku piły spalinowej. Miałem. Ale
    do tego co ja i wielu innych potrzebuje ciąć ręczna według mnie jest lepsza.