  • Data: 2011-02-15 08:48:53
    Temat: Re: pnącze na południowy balkon:)
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <d...@d...dp.dp.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.64.1102150921030.6462@dimed.uhc.com.
    pl...
    On Tue, 15 Feb 2011, skryba ogrodowy wrote:
    > Jeśli dopuszczalne ze względu na konstrukcję balkonu są skrzynie nieco
    > szersze i troszkę wyższe to można wyłożyć je od wewnątrz grubą folią a
    > następnie dno i boki odpowiednio dopasowanymi płytami styropianu (ca 2 - 3
    > cm). To dość istotnie ograniczy przemarzanie korzeni. Dno skrzyń powinno
    > umożliwiać odpływ nadmiernej ilości wody co wiąże się z potrzebą
    > podłożenia
    > pod skrzynie plastikowych podstawek o wysokości minimum 1 do 2 cm
    > wysokości.
    > Jeśli te warunki spełnisz, to nic nie stoi na przeszkodzie by uprawiać
> [...]

    Ale pod warunkiem, że winorośle posadzisz wiosną a w owoce zaopatrzysz sie
    w Biedronce.
    Dlaczego? Korzenie winorośli przemarzają przy -6 a w takich skrzynkach
    ziemia ma taką temperaturę jaka jest wokół. Winorośle wymarzną od korzeni.

    Uprawiałem w skrzyni bez styropianu i wymarzły dopiero w piątym roku. Rosły
    pięknie.
    Pozdrawiam optymistycznie
    skryba