eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepo ok. 4 latach rozebrałem reku Brink RenoventRe: po ok. 4 latach rozebrałem reku Brink Renovent
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: po ok. 4 latach rozebrałem reku Brink Renovent
    Date: Tue, 28 Jul 2015 13:29:42 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <mp7p3h$98p$1@node2.news.atman.pl>
    References: <mp5ba5$vn6$1@dont-email.me> <mp5dke$v87$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <mp65ji$nu1$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1438082993 9497 212.106.153.200 (28 Jul 2015 11:29:53
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Jul 2015 11:29:53 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <2...@g...com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:503062
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Adam Sz." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:268fd7ed-784b-47d0-86b4-cb74d421066d@go
    oglegroups.com...

    > Ale po czym wnosisz? Bo generalnie to kazdy produkt produkowany seryjnie
    > to z reguly bardzo dobry biznes :-) Marza jest pewnie rzedu 10-15% max,
    > czyli przyzwoicie ale bez szalenstw - sa mysle produkty (glownie
    > luksusowe),
    > na ktorych firmy maja wielokrotnie wieksze marze :)

    No trochę"pojechałeś" :-)

    Nie wiem, jak ten konkretny, ale na przykładzie Bartosza (polski producent
    popularny kilka lat temu) mogę stwierdzić że 20-25% to ma
    sprzedawca/instalator.

    A marża producenta to zależy głównie od seryjności - inna cena wentylatorów
    gdy się zamawia 100 a inna gdy 10 tys. Podobnie z elektroniką (choćby koszt
    napisania softu sterownika) czy projekt i wykonanie obudowy.

    Do tego jeszcze reklama - póki co rekuperator to produkt niszowy - owszem w
    nowych domach powszechny, ale ale ile nowych domów powstaje rocznie? 1%?

    Do tych ludzi trzeba dotrzeć - stąd nic dziwnego że jak się pojedzie na
    lokalne targi budownictwa to najwięcej jest właśnie rekuperatorów i pomp
    ciepła. Ale ciągle to są względnie małe rynki więc koszt reklamy musi być
    pokryty z niewielkiej liczby sprzedanych urządzeń.

    Sumarycznie myślę, że marża sprzedawcy/importera/producenta łącznie wyniosą
    50% lub nawet więcej.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1