  • Data: 2010-03-10 19:57:25
    Temat: Re: pochwale sie rachunkiem za gaz
    Od: M <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ja tam nie nadazam.
    > Placicie za gaz kupe pieniedzy. Od Stycznia 2009r. do konca lutego 2010r.
    > zuzylem 488m^3 GZ50 ogrzewajac powierzchnie posadzki ok. 240m^2 z gotowaniem
    > i CWU. Dach w polowie nieocieplony a w polowie tylko 12cm welny 0,035W/m,
    > sciana 1W PTH 44. Srednie zuzycie to ok. 1,15m^3/dobe. Co prawda gaz mam
    > dopiero od konca pazdziernika i na razie nie mam a i pozniej tez nie bede
    > mial kuchenki gazowej i prawde mowiac jeszcze tam nie mieszkam. CWU jest w
> [...]

    Nikt tego nie wie. To, o co pytasz to raczej abstrakcja. W przybliżeniu
    zużycie jest zależne liniowo od różnicy temperatur zewn.-wewn. Jeśli
    masz dane, to możesz zobaczyć jaki jest ten współczynnik i zrobić
    ekstrapolację na sytuację -20C +20C. Możesz też ten współczynnik
    podzielić przez metraż ścian i wyjdzie ci średni współczynnik
    przewodnictwa dla całego domu.

    M.